16.686 lest ·
28 svar
17k lest
28 svar
Bakkenavløp hos Byggmax?
Problemet er imidlertid at de har plukket rosinen ut av kaken og har et veldig smalt sortiment sammenlignet med de fleste store aktørene. Skulle også gjerne høre deres kommentar når du vil bestille et spesialprodukt, nei da passer ofte det store byggevarehuset. Husker og karuseller..............LeoBalk skrev:Jeg måtte betale akkurat samme pris som Byggmax hos min leverandør for 200 kvm celleplast, samt standardpris for hjemleveringen. Dette beviste for meg at Byggmax er prislederen.
Byggmax selger ofte samme kvalitet til lavere pris enn de store varehusene, som bare møter deres pris når de presses og må levere store volumer. Men da går de bare ned til Byggmax priser. Ikke en krone lavere, i hvert fall der jeg bygger.
Byggebransjen er helt syk uten konkurranse - i hvert fall der vi bygger. Derfor prøver jeg å oppmuntre den eneste priskonkurransen som finnes ved å handle hos Byggmax (når kvaliteten er sammenlignbar)
Naboen som er rørlegger hadde fra sine grossister fått høre at Byggmax kjøper inn sine markavløpsrør fra Italia og at de ikke holder for så veldig mye. Det var en grossist som hadde hørt av entreprenører som kom til et byggeprosjekt der man tidligere hadde brukt Byggmax markavløpsrør og de hadde blitt knekt av trykket i bakken/setninger i bakken. Kan dette virkelig stemme? Har selv planer om å bruke Byggmax markavløpsrør og dreneringsrør når det skal dreneres rundt huset. Våger man det nå når man hører slikt....men det er klart at grossistene forteller disse historiene fordi de vil jo selge....
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Har man ikke altfor langt til rinkabyrör (finnes også i jönköping) og kan hente selv, så kan man få svenska? markavløpsrør til billigere pris enn byggmax....
Var pipelife sist jeg handlet der...
Var pipelife sist jeg handlet der...
Sist redigert:
Har kjørt med byggmax rør og det ser ut til å fungere kjempebra. Kjører over dem med gravemaskinen (liten 3 tonner) og de tåler det. De jeg har er jeg nesten sikker på er merket med en svensk produsent men det kan sikkert variere rundt om i landet.
Naturligvis en skrøne som mange andre. Kunne aldri vært noen økonomi i å frakte billige rør så langt. (Egentlig samme distanse som kiruna til malmö)proudfin skrev:Naboen som er rørlegger hadde av sine grossister fått høre at Byggmax kjøper inn sine markavløpsrør fra Italia og at de ikke holder for så veldig mye. Det var en grossist som hadde hørt fra entreprenører som hadde kommet til et byggeprosjekt der man tidligere hadde brukt Byggmax markavløpsrør og de hadde blitt knekt av trykket i bakken/setninger i bakken. Kan dette virkelig stemme? Har selv planer om å bruke Byggmax markavløpsrør og dreneringsrør når det skal dreneres rundt huset. Tør man det nå når man hører sånt her...men det er klart at grossistene forteller disse historiene fordi de vil jo selge...
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Grå rør er for innendørs og er ikke beregnet for innstøping. Oransjefargede rør er såkalte markrør og godkjent for innstøping. De grå er mye mykere, det merkes tydelig når man jobber med dem.Johannabacken skrev:Om jeg har forstått riktig så er de oransje rørene av noe dårligere plast, de holder ikke for varmtvann. Det gjør de grå.
Hos noen byggevarehus ble jeg anbefalt grå da de kan være billigere siden de produseres i større opplag. (jeg verken sjekket om han hadde rett eller kjøpte noen markrør)
///Johan
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
det finnes to typer grå rør, texuponors, og pipelife er av den bedre typen, det er noen bokstavmerking man skal sjekke opp, står i andre tråder her på forumet, den eksakte bokstavkombinasjonen
Fatter ikke hvordan alle synes byggmax er billige. Bare forhandle litt med en vanlig byggevarehandel eller vvs grossist. Man havner langt under byggmax priser.
Hos vår lokale vvs grossist som er et dansk firma så fikk jeg gulvvarme slangen for 10,70m. Så 35% rabatt på det. også markrør osv var drit billig.
Hos vår lokale vvs grossist som er et dansk firma så fikk jeg gulvvarme slangen for 10,70m. Så 35% rabatt på det. også markrør osv var drit billig.
Watchmen. Det er klart at du har rett i at man kan forhandle seg til bedre priser hos de fleste grossister, men forstå hva de tjener på alle som ikke gidder å forhandle. Føles ikke helt OK! Kunne gi 35% rabatt og fortsatt ha fortjenestemargin igjen. Skal eieren kjøpe ny bil, eller?! Nei, handle på Bygg-Max, der er det prutet og klart. Ofte er kvaliteten "Good-enough!", avhengig av hva det skal brukes til. Men godt forhandlet! Ha det! Korp-Johan
Hos Byggmax er det angitt pris som gjelder. Hvordan kan du kalle det for falsk markedsføring??? Det er vel det siste det er.Watchmen skrev:
At jeg så mest synes at Byggmax selger en masse søppel er en annen femma... *s*
Det var det dummeste jeg har hørt, Har du ikke reklamebladene og skiltene som butikkene er nedlesset med?Watchmen skrev:
Samme pris til alle, ingen rabatter.
http://www.byggmax.com/se-sv/Byggmax/Om-BYGGmax.aspx
Hvor mye må man handle for hos Beijer eller Woody før man får rabatter som matcher byggmax priser?
Ble feil der. De markedsfører seg som det billigste. Trøtt.
Om du handler alt der til nytt hus eller altan osv på Byggmax kan det ikke bli billigere ifølge dem selv.
Men det er kanskje bare jeg som synes de er dyre
Man trenger ikke handle for så mye for å få ned prisene. Bare å snakke med dem.
Som virke og cellplast så holder Woody iallfall lavere priser fra starten.
S80 cellplasten ligger rundt 50:-/kvm uten rabatt hos Woody. Det går å få ned til iallfall 37:- med moms om du handler litt.
Om du handler alt der til nytt hus eller altan osv på Byggmax kan det ikke bli billigere ifølge dem selv.
Men det er kanskje bare jeg som synes de er dyre
Man trenger ikke handle for så mye for å få ned prisene. Bare å snakke med dem.
Som virke og cellplast så holder Woody iallfall lavere priser fra starten.
S80 cellplasten ligger rundt 50:-/kvm uten rabatt hos Woody. Det går å få ned til iallfall 37:- med moms om du handler litt.
Sist redigert:
Klikk her for å svare