Sponplatene hjelper til med å redusere risikoen for knekk av stenderne. Så lenge det ikke ligger snø er den ikke så stor, men man bør likevel være observant.

J justusandersson skrev:
Sponplatene hjelper til å redusere risikoen for knekk av stenderne. Så lenge det ikke er snø er den ikke så stor, men man bør likevel være observant.
Ok tanken er at jobben skal ferdigstilles i løpet av kort tid, men lar likevel platene sitte så lenge.

Fantes det ikke en overetasje? da kan ikke snølasten ha større betydning.

Finnes ingen risiko for knekk med eller uten snø. det er strødd med regler

Villa vista Villa vista skrev:
Fantes det ikke en overetasje? da kan ikke snølasten ha større betydning.

Finnes ingen risiko for knekk med eller uten snø. det er strødd med lekter
overetasje finnes.

sponplaten har ingen betydning så lenge det ikke er ravefest i etasjen over.

ikke glem å stemple begge sider før veggstenderne ryker

sponplaten har ingen betydning så lenge det ikke er ravefest på overetasjen.

ikke glem å stive begge sider før bjelkene fjernes
hm på kjøkkensiden senket de taket for å sette inn spotter i 2008 så der har jeg ikke "fast grunn" for å stive tror jeg. Men jeg regner med at snekkerne løser det.

kjøkkensiden føles som den viktigste ang stämp da bjelkelagskassettens kortside på kjøkkenet hviler kun på den veggen

kjøkkensiden føles som viktigst ang stempel da bjelkelagkassettens kortside i kjøkkenet hviler kun på den veggen
Tror du det? vedlegger tegninger over inngangsplanet

• Ritning av entréplan med dimensjoner og lastspesifikasjoner skrevet for hånd, inkludert tall og notater om belastning fra tak og vegger.
  • Ritning av ett entreplan med markerade områden som vardagsrum, sovrum, kök och entré. Ett pennspets pekar mot vardagsrummet.
Det er altså veggen pennen peker på

helt feil av meg, som jeg nå oppfatter det så hviler ikke kassettene ovenfor kjøkkenet på veggen, men det er bare stuekassettene som hviler på den veggen.

Men jeg ville nok stemplet begge sidene uansett man vet jo aldri hvordan det har blitt bygd i virkeligheten.

Kjøkkenkassetten burde hvile på 2 yttervegger, veggen mot bad og hall. Men jeg skal ha dine ord i tankene.

det er korrekt

A alacs skrev:
hm på kjøkkensiden senket vi taket for å sette inn spottet i 2008 så der har jeg ikke "fast mark" for å stemp tror jeg. Men jeg regner med at snekkerne løser det.
Kjøkkentaket burde jo være nedlektet. Hvis du vet hvilken retning lektene ligger i, kan du spre ut stempingskreftene på tvers av disse ved hjelp av en solid lekt. Jeg har i stempingsøyemed brukt 170x45 og 220x45 som jeg uansett skulle bruke senere for å stabilisere bjelkelaget. Med tanke på bjelkelagskonstruksjonen ville jeg anbefale tilsvarende kraftspredning på stuesiden også.

J justusandersson skrev:
Ja precis! Försök med 90x315 och 90x90.
Hei, nå er det på tide å åpne opp, men ikke 305 cm, men 180 cm. Gjelder fortsatt dimensjonen 90*315 for bjelken, eller kan man gå ned i dimensjon.

Hilsen
Ylva

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.