Hei, jeg har et gammelt rønne som jeg skal gi meg i kast med å renovere ;D
Det er ingen isolasjon i veggene. Bare i gulvbjelkene. Det er bygget i stående spontet plank 3-5 tommer, og også liggende type stokker har jeg sett på noen steder. Jeg har hatt en kar som sa at det ikke er noen direkte bærende vegger i det. Men jeg har jo en overetasje også. Og det må vel være noe som bærer opp overetasjen??
 
  • Gammelt hus under renovering med synlig indre konstruksjon, delvis utsatt tømmer og et vindu med lys innfallende.
:D
Dette begynner å høres ut som en morsom annonse jeg leste en gang hvor de leide ut et tidligere sauehus i to etasjer med luftig planløsning uten vegger.....

Han mente nok at ingen av innerveggene er bærende. Ytterveggene som ikke er gavler er sikkert bærende. Vil du få bedre beskjed så anbefaler jeg at du leier en time eller to av en bygningskonstruktør og ber ham se på huset.

/pinebar
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.