Hei,
står foran en renovering der bl.a. planløsning skal endres i et LB-hus fra 1973.
Innerveggene som skal rives er markert i rødt. Nye innervegger i grønt.
Jeg tolker den tekniske beskrivelsen som at det ikke skal være noen bekymringer, men tenkte likevel høre meg for hos de som kan.
Hei,
står overfor renovering der bl.a. planløsning skal endres i et LB-hus fra 1973.
Innerveggene som skal tas ned er markert i rødt.
Nye innervegger i grønt.
Jeg tolker den tekniske beskrivelsen som at det ikke skal være noen bekymringer, men tenkte likevel å høre med de som kan.
Tusen takk på forhånd
[bilde] [bilde] [bilde]
Hei!
Bare lurer på om du fikk noe svar på om noen av veggene var bærende? Vi har også et LB hus fra 1973, likt som ditt men speilvendt. Vi planlegger å fjerne veggen mellom kjøkkenet og hallen og lurer også på om den er bærende? Akkurat den veggen var jo en av dem som du har markert med rødt! Takknemlig for svar!
Med vennlig hilsen,
Takstolene trenger i teorien ikke innerveggene som støtte, men pleier å sette seg litt med årene.
Ellers kan du gjøre som jeg med et hus med samme type takstoler, slepte inn en limtrebjelke på loftet og stilte den oppå takstolene og forbandt med beslag, slik at de stoler som ikke fikk veggstøtte under kunne henge i bjelken i stedet.
Takstolene er selvbærende men jeg hadde nok likevel satt en bjelke i stedet for den lange veggen i stuen. Gamle hus setter seg og er ikke nødvendigvis så sterke som de er i "teorien". De andre veggene er ikke noe problem å fjerne.
Bumper denne tråden litt... Har gjort det samme som ta men lurer på om man likevel skal forsterke på loftet. Mitt tak har ikke satt seg noe ennå i hvert fall
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.