Hei.

Min svigerinne og hennes samboer holder på å renovere.
Kan man rive denne veggen tror dere, eller bør den erstattes?
Kanskje vanskelig å se på bildet men noen har kanskje en anelse. Stenderverket er av tømmer
Veggen består av trepaneler med synlig slitasje, omgitt av annet tømmerverk under renovering. En stige og støvsuger er også i rommet.

BirgitS
Tømmervegger skal man være veldig forsiktige med å rive, det kan få ytterveggene til å begynne å kalve. Tømmerhus fungerer ikke i det hele tatt som moderne hus når det gjelder bærende vegger. Så mye har jeg lært meg her i forumet i alle fall. Men for at noen mer kyndig skal kunne si noe, må du nok i det minste vise en planløsning.

BirgitS BirgitS skrev:
Tømmervegger skal man være meget forsiktig med å rive, det kan få ytterveggene til å begynne å kalve. Tømmerhus fungerer ikke i det hele tatt som moderne hus når det gjelder bærende vegger. Så mye har jeg lært meg her i forumet i alle fall. Men for at noen mer kyndig skal kunne si noe må du nok i det minste vise en planløsning.
Selve den "mellomveggen" er jo ingen tømmervegg. Dog finnes det tømmervegger i huset som er mellomvegger som ikke kommer til å røres.

Man trenger i det minste å se en skalariktig planløsning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.