Hei.
Lurer på om innerveggen mellom de to soverommene på 12,5 kvm er bærende? Det kan den vel ikke være, se vedlagte bilder av tegningen.
Tegning av andre etasje med to soverom, begge 12,5 kvm, og innvendig vegg mellom dem. Viser også dusj/WC, gang og garderobe.

Plantegning som viser en etasje med romløsning, inkludert et oppbevaringsrom på 12 m². Viser dimensjoner og veggplassering.

Planløsning av to rom på 12,5 kvm, med en innvendig vegg mellom dem vist på tegningen. Veggen er merket med mål i meter.

Den skal visstnok være bærende. Men å bare gå etter slike tegninger er meningsløst.

Tyder ikke bilde to og tre på at den ikke er bærende? Bilde to viser jo en uinnredet overetasje og bilde tre denne fra siden.

Jeg synes helt motsatt av Huggan. Det ville vært interessant å vite hvorfor han mener den skulle være bærende, og hvilken type tegning man burde se det på.

Min høyst lekmannaktige vurdering er at det eneste den veggen kunne bære opp er takstolene. Og hvis det var tilfelle, så ville den vært tegnet som støtte på tegningen som viser takstolen. Jeg ville derfor ikke ha noen problemer med å ta ned den veggen.

Tegningene er ikke konstruksjonstegninger så de gjør ikke mye nytte. Å gå etter en seksjonstegning der man ikke engang vet hvor gjennomskjæringen er blir ikke bra.

Hva er spennvidden for takstolene?

Huset er en del av en rekkehusrekke fra midten av 70-tallet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.