Hei!

Etter litt vurdering har jeg kommet frem til at jeg vil ta ned to innervegger i kjelleren for å skape litt mer brukbar plass der nede.

Veggene jeg har tenkt å ta ned er betegnet som "plattvegger" på tegningen. Burde være ufarlig å rive disse? De er også tynnere enn bæreveggen ved vaskerommet. Har forsøkt å google litt på uttrykket "plattvegg" men finner ikke noe spesifikt. Huset er 1½-etasjes med kjeller selvfølgelig, fra -57.

Jeg har også tenkt å sette inn et nytt kjellervindu ved den grønne streken, (170cm langt). Har nemlig ingen vinduer i den retningen, så jeg tenkte at det kunne være hyggelig.

Føles litt ubehagelig å rive i ytterveggen, men det er kanskje ikke noe problem?

Plantegning av kjeller med markerte vegger for riving og plassering av nytt kjellervindu. Huset er halvannet plan fra 1957.

Hva tror forumet om planene mine? :)

De framstår ikke som bærende, øvrige vegger er btg-hullstein eller murte, som har en bærende funksjon.

Vinduet derimot kan være vanskeligere å få til. Du trenger sannsynligvis en avveksling for betongensteinen. Hvordan ser det ut oppover, er det vinduer ovenfor det nye vinduet i samme utstrekning?

• Liker
MagHam og 1 annen
  • Laddar…
Ja det finnes et vindu omtrent rett ovenfor faktisk. Det er dog det eneste på hele den kortsiden av huset...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.