Hei!

I høst får vi tilgang til huset vårt, gøy! Det første steget er å fjerne en vegg i første etasje (se rød pil) før vi skal oppdatere overflatene. Legger ved to "tegninger" fra kommunens tegnearkiv. Beskriver disse tegningene hvilke vegger som er bærende..? Jeg forstår meg i så fall ikke på hvordan. Første etasje er markert BV og andre etasje med OV.

Huset er et 70-talls teglhus i 1,5 plan.

Har også sett på tegninger for naboenes hus, men tegningene er like mangelfulle der.

Er det noen som forstår tegningen bedre enn meg? Tenkte uansett å få en fagperson dit, men det hadde vært bra å kunne planlegge litt før vi får tilgang...

Takk! :)

• Bygningstegning av 70-talls hus i 1,5 plan, viser fasader mot sør, nord og øst samt en plan for overetasjen merket "OV".
  • Tegning av enebolig i 1,5 etasje, 70-talls stil, med markert rød pil på botnplan som viser vegg for mulig fjerning.
Den veggen ser ut til å ha en bærende søyle som holder opp den stiplede bjelken som går til høyre for den.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Den veggen ser ut til å ha en bærende søyle som holder opp den stiplete bjelken som går til høyre for den.
Hei! Hvordan ser du søylen? Det stiplete er en liten bue, men kan absolutt være en bærende bjelke!

Takk for svar!

M matte11 skrev:
Hei! Hvordan ser du søylen? Det stiplede er en liten bue men kan absolutt være en bærende bjelke!

Takk for svar!
Jeg kan ikke være sikker, men med stor sannsynlighet så er den stiplede delen en bjelke.
Og en bjelke trenger å ligge på noe, i dette tilfellet en eller annen form for søyle.

13th Marine 13th Marine skrev:
Jeg kan ikke være sikker, men med stor sannsynlighet er den stiplede delen en bjelke.
Og en bjelke trenger å ligge på noe, i dette tilfellet en form for søyle.
Så kan det absolutt være, høres rimelig ut. Takk! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.