919 lest ·
4 svar
919 lest
4 svar
Beskriver disse konstruksjonstegningene bærende vegger?
Hei!
I høst får vi tilgang til huset vårt, gøy! Det første steget er å fjerne en vegg i første etasje (se rød pil) før vi skal oppdatere overflatene. Legger ved to "tegninger" fra kommunens tegnearkiv. Beskriver disse tegningene hvilke vegger som er bærende..? Jeg forstår meg i så fall ikke på hvordan. Første etasje er markert BV og andre etasje med OV.
Huset er et 70-talls teglhus i 1,5 plan.
Har også sett på tegninger for naboenes hus, men tegningene er like mangelfulle der.
Er det noen som forstår tegningen bedre enn meg? Tenkte uansett å få en fagperson dit, men det hadde vært bra å kunne planlegge litt før vi får tilgang...
Takk!
I høst får vi tilgang til huset vårt, gøy! Det første steget er å fjerne en vegg i første etasje (se rød pil) før vi skal oppdatere overflatene. Legger ved to "tegninger" fra kommunens tegnearkiv. Beskriver disse tegningene hvilke vegger som er bærende..? Jeg forstår meg i så fall ikke på hvordan. Første etasje er markert BV og andre etasje med OV.
Huset er et 70-talls teglhus i 1,5 plan.
Har også sett på tegninger for naboenes hus, men tegningene er like mangelfulle der.
Er det noen som forstår tegningen bedre enn meg? Tenkte uansett å få en fagperson dit, men det hadde vært bra å kunne planlegge litt før vi får tilgang...
Takk!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 innlegg
Den veggen ser ut til å ha en bærende søyle som holder opp den stiplede bjelken som går til høyre for den.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 innlegg
Jeg kan ikke være sikker, men med stor sannsynlighet så er den stiplede delen en bjelke.M matte11 skrev:
Og en bjelke trenger å ligge på noe, i dette tilfellet en eller annen form for søyle.
Klikk her for å svare