A AndersS skrev:
Plantegning og bilde av takstoler pleier å gi en første god info om hva som er bærende.
Siterer det jeg skrev tidligere......
 
  • Liker
jonjoh og 2 andre
  • Laddar…
Vinden/takstolene ser ut som følgende:
 
  • Loft med takbjelker og isolasjon, sett langs lengden av rommet.
Ja, da ble det straks vanskeligere igjen! Jeg hadde håpet på fribærende fagverkstakstoler, men det har du ikke. Takbjelkene tar tydelig støtte i korridorveggene i det øvre planet, men man ser også støtteben utenfor disse linjene. Hvor er bildet tatt fra? Hvor mange støtteben har hver takbjelke? Hva er det for snøsone, dvs hvor omtrent ligger huset?
 
  • Liker
AndersS
  • Laddar…
Her ville jeg valgt å ta med noen kyndige på stedet og vurdere hva du skal gjøre. Som Justus skriver finnes det ingen bærende i takstolen, men er støttet nedenfra.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.