Hei!

Holder på å innrede en overetasje og i denne overetasjen er det tenkt et stort bad med en badstue, og nå lurer jeg på om det er å foretrekke å legge fliser på hele baderomsgulvet før man monterer badstuveggene, eller om man skal montere badstuveggene før man legger fliser?

Min spontane tanke rundt dette er at fuktsperren burde bli lettere å fikse om man legger flisene først. Hvis noen har erfaring med dette og vil dele, blir jeg takknemlig.

Mvh
NT

Interessant spørsmål. Løfter tråden.

Siden badstuveggene uansett må ha tett skjørt på utsiden så ville jeg ha lektet først og lagt fliser deretter. Dessuten slipper du en masse unødvendige hull i golvets tett skjørt. Jo færre hull i tett skjørt, desto mindre risiko for fuktskader. Det er hva jeg tror, men jeg er på den andre siden ingen ekspert på området.
mvh
jeppe

Om du vil legge fliser først, ville jeg ha lagt inn en ordentlig luftspalte mellom veggen og gulvet (ca 10 cm). Står veggen direkte på gulvet må den fuktsikres og kles med fliser langs sokkelen, og da er det bedre å gjøre veggen først og legge fliser etterpå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.