Det er på tide å renovere badet etter en vannskade i gulvet. Et byggefirma via forsikringsselskapet har inspisert, men trakk seg da det ville kreve mer arbeid enn bare skadeutbedring.

Vi har en badstue som man når via dusjen, hvor badstudøren er kun 70 cm fra dusjen og bør derfor inngå i sone 1. Under døren finnes det en sokkel som leder bort vann fra dusjen, men et sted her har vannskaden sitt opphav. Det har tidligere vært gulvbelegg under badstugulvet.

Byggefirmaet foreslo å fjerne sokkelen og ha skrått gulv med tettesjikt i badstuen mot sluket i dusjen, samt sørge for at det er tettesjikt og flislagt rundt døråpningen samt tettesjikt et stykke inn på veggene i badstuen.

Jeg vil forstå problematikken bedre og hva som er mulig.

1. Ville det være noe problem å gjøre hele badstuen til sone 1, men allikevel ha badstupaneler i tre?
2. I så fall, hvordan ville panelene festes mot veggen?
3. Ville det vært mer fornuftig å bare ordne i henhold til sone 1 akkurat én meter fra dusjen og deretter kjøre sone 2 resten av veien?
4. Regnes sonen som en radius fra dusjen? Jeg lurer på hvordan det påvirker å ha en flislagt dørkarm innenfor denne meteren i sone 1.

Jeg vedlegger en skisse. De grå linjene er glassvegg/glassdør. Tips og råd mottas takknemlig!

• Skisse av badstue og dusjområde, med dusjen til høyre og badstuen til venstre. Dør mellom dusj og badstue markert, grå linjer for glassvegg/-dør.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.