U Utsliten och utdömd skrev:
Så gjorde vi
Tog hjem en skorstensfeier for rådgivning før.
Pusset pipen helt loddrett, men ganske grovt, med kalkpuss og deretter limte opp gips med ardex s48, tetningssjikt og fliser.
takk for input
hvilken type gips satte dere opp?

U
H Hellan10 skrev:
takk for input
hvilken type gips satte dere opp?
Helt vanlig 13mm
Når inspektøren var på plass så visste han ikke om det var ok men han kom tilbake og skrev også i uttalelsen/protokollen at det var tillatt men vanlig pappbekledd fra brannsikringssynspunkt.
Vår flislegger ville også ha vanlig pappbekledd for han sa at folien sitter bedre på den enn våtromsgips med glassfiberduk

Snakket med feieren i dag som mente vi skulle sparkle opp murstokken og flislegge rett på. Deilig

Hvordan gjør man da med tetningssjiktet på denne veggen? Hadde tenkt å bruke folie på resten av rommet, men kan man kombinere rullet og folie eller hva synes dere er smartest?

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Rickard.
H Hellan10 skrev:
Snakket med feieren i dag som mente vi skulle sparkle opp skorsteinen og flislegge rett på. Deilig

Hvordan gjør man det da med tettesjiktet på denne veggen? Hadde tenkt å bruke folie på resten av rommet men kan man kombinere rullet og folie eller hva synes dere er smartest?
Folie overalt?

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Folie overalt?
Tenkte det skulle være annet på den sparklede veggen men det funker kanskje bra å sette folie også der med samme ”lim/tettskikt”. Takk

Rickard.
H Hellan10 skrev:
Trodde det skulle være annerledes på den sparklede veggen men det funker kanskje bra å sette folie også der med samme "lim/tettsjikt". Takk
Bare fordi man kan kjøre uten folie betyr ikke at man må. Jeg er egentlig ikke den du skal lytte alt for mye til, men jeg ville sett folie som eneste alternativet her. Eventuelt kan man trenge å bytte lim eller velge riktig lim for å fungere overalt, det er litt av en jungel av produkter og alternativer ;)

Rickard. Rickard. skrev:
Bare fordi man får kjøre uten folie betyr ikke at man må. Jeg er egentlig ikke den du skal lytte alt for mye på men jeg ville sett folie som eneste alternativet her. Eventuelt kan man trenge å bytte lim eller velge rett lim for å fungere overalt, det er litt av en jungel av produkter og alternativer ;)
Ja det er ikke helt selvfølgelig. takk for råd!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.