S
ikke ta sponplate. om det er meningen at dere skal feste saker i platen. jeg ville ha laget et reisverk

Har du virkelig cc 60 cm mellom takstolene eller har du lagt inn lekter i mellom.

60cc mellom takstolene på grunn av snømengden. Sikkert overkill, men vi har det i hvert fall. :)

På det meste vil det festes lamper på disse veggene. Kortenden/gavlene blir panel.

Lær vel funke men ned mot gulv å opp mot tak trengs jo noe iallfall.... så da tror jeg nok det er enklest å lekte opp som du sier! Jeg hadde lektet i alle fall!

verktygsgurun skrev:
Du bør ha cc60 og så et plate materiale typ osb og så panelet. Å bare ha 14mm panel er for dårlig.
Ville det ikke vært bra med plate bak panelet, med tanke på lyd? Med bare panel suser vel lyden gjennom innerveggene?

tullemannen skrev:
Ville det ikke vært bra med plate bak panelet, med tanke på lyd? Med bare panel farer vel lyden gjennom innerveggene?
I så fall er det billigere/enklere å isolere veggene jo :).. En 45mm isoleringsplate i en 95mm vegg fjerner mye av lyden :)

Vi har bestemt oss for å ha 95mm reglar til soverommet. Skal man ta 45mm isolasjon eller 70mm?

Siden det var tomt for gles 28*70 på k-rauta så blir det mindre jobb i påsken enn vi hadde tenkt oss. Så blir å fundere litt ytterligere angående om vi skal regel veggene/støttebena med gles eller droppe det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.