Skal begynne å sette opp stendere for innerveggene i hytta og skal ha liggende panel på 95% av alle veggene.

Er det nok med cc60 mellom stenderne når panelet er 14mm tykt? Kommer til å bruke kortlinger der f.eks. TV-en skal sitte. (om vi kommer på at den skal være på veggen og ikke TV-benk)

/K

Du bør ha cc60 og deretter et plate materiale som OSB og deretter panelet. Å bare ha 14 mm panel er for dårlig.

Hvorfor skulle det ikke være nok med bare panel? Aldri hørt at man skulle sette osb bak panel...

En av grunnen til at vi skal sette panel er for å slippe plater på veggene. Synes selv at 60cc burde være nok + kortla da. Men ville sjekke her først så man ikke gjør bort seg totalt.

/K

Det går utmerket uten plater bak, men mer enn cc60 ville jeg ikke hatt.

Spørsmålet er egentlig burde vi ha 45cc eller til og med 30cc bak? Holder det med 60 har jeg helst det så slipper vi å lekte på ytterveggene enda mer. Er 60cc der i dag.

/K

Cc60 holder, spesielt om dere allerede har det typ ferdigreglet som jeg forstod det. Bare kjør på!

Jeg tenkte mest for å stive av, panelet stabiliserer jo ikke noe nevneverdig. Men jeg kan ta feil.

Yttervegger med stendere 60cc vil helst ikke legge til flere stendere. Innerveggene skal opp nå i påsken. Kanskje skulle ta 45cc til soveromsveggene? Toalettet og pannrommet blir 30cc og plater på veggene.

/K

Kjør i 60 overalt så blir det enklere! Å det holder garantert!

S
tenk på å male panelet før det settes opp. om dere skal male det

Suverent da kjører vi med 60cc.

Vi kommer til å kjøre med moelvens dekkhvitmalte panel for å spare litt tid. En hytte på 97kvm vil jeg ikke stå og male panel i da blir vi aldri ferdige. 😜

Takk for alle svarene i tråden. 😃

S
Savanna skrev:
Suverent da kjører vi med 60cc.

Vi kommer til å kjøre med moelvens dekkhvitmalte panel for å spare litt tid. En hytte på 97kvm vil jeg ikke stå og male panel i da blir vi aldri ferdige. 

Takk for alle svar i tråden. 
finns mange som har malt samme mengde :thumbup:

Skulle ikke engang male et rom på 10 kvm. 😜 Stor applaus til dem som gjør det. 😃

Bare jeg og mannen bygger og bare i helgene da hytta er 30 mil unna. Så det føles ganske bra å ha en grunn til å kjøpe ferdigmalt panel så vi slipper å male. 😃 Dessuten har vi prutet ned prisen betraktelig så det blir ikke så dyrt.

• Liker
1
  • Laddar…
Sjansen på et nytt spørsmål her...

På loftet skal vi ha sponplate eller osb-plate samt gips på veggene. Kan jeg sette platene direkte på selve støttebena eller må jeg regel dem opp? Vi har 60 cc mellom støttebena/takstolene. Skal inn til byen i dag og handle virke. Ville vært toppen økonomisk sett om vi kunne unngå å regle veggene. Tanken var ellers 3 stk liggende 28*70 (gles) på støttebena og så platene på det.

Kan f.eks. elektrikeren trekke elektrorør bak støttebena for det er sikkert ikke så bra å bore i dem da de inngår i takstolen og har riktig beregnet holdbarhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.