Har hatt firma her i min 40-tallshus som har pigget opp og byttet en gammel sluk i støpejern og støpt igjen, slipt bort gammel maling fra gulvet og deretter avrettet gulvet allerede etter to dager. Leser nå både at man ikke skal avrette gulvet i det hele tatt på uisolert plate og at man ikke skal avrette gulvet før etter 5 uker osv.
Fikk bare beskjed fra firmaet som gjorde jobben at det skulle stå en måned før man legger fliser.
Gjorde samme sak her i fjor. Ble perfekt resultat, bortsett fra ubehagelig lukt fra flytsparkelen som holdt seg i nesten et halvt år. Men det sies at man skal velge sparkel og primer som er beregnet for formålet (uisolert plate på mark).
Interessant, jeg står nå overfor å støpe med flytsparkel på min plate etter at jeg har revet opp gulvet etter en fuktskade, det ser slik ut og byggplasten var punktert på noen steder og isolasjonen lå med åpninger mellom blokkene....
Så flytsparkel trengs før jeg kan legge ny plast. I dag sager jeg bort bjelkene som ligger på byggplasten på gulvet. De skal havne over isolasjonen etterpå...
Forresten, hvor lenge skal man vente før man legger ny plast oppå? Jeg tenker at det får tørke en uke kanskje, platen er jo fortsatt fuktig nedenfra...
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.