Har et gulv nede i vaskerommet i kjelleren som har et veldig stort fall, og der jeg i stedet vil jevne ut gulvet og lage 2 lokale fall ved hver av slukene i stedet for at hele gulvet heller mot slukene.
På bildene ser man vateren som er lagt fra delen ved døren som er på "riktig" nivå, og til en betongknaus støpt for vaskemaskiner. Denne orker jeg ikke fjerne, men vil sørge for at flytesparkelen går noen mm over, hadde jeg tenkt.
Men nå til problemet, når jeg leser om flytesparkel så er minste tykkelse 4 mm, finnes det ingen som har for eksempel minste tykkelse 1 mm? Ønsker jo helst ikke å bygge noen større høyder ved for eksempel dørene der gulvet allerede har bra høyde, og jeg vil helst ikke pigge opp betongflaten for vaskemaskinen da den er voldsomt armert og vanskelig å pigge.
Hva kan man ellers gjøre for å fylle ut flaten og som gir maks 1 mm høyde der gulvet er plant og bra for øyeblikket, eller er det bare å bite i det sure eplet og heve med 4 mm?
Hva skal du ha på gulvet så?
Klinker, matte, male?
Jeg har hjulpet avrettingsmasse ned til 0mm med en stålspatel, men det blir jo ikke selvnivellerende da (tror det var byggmax 4mm).
Ellers kan man vel ta håndsparkel/slipesett på klakken?