C
B Boolean skrev:
Tror dessverre at gjengene stopper
Press torx-biten inn i hullet du har boret ved hjelp av en polygrip/skrutvinge altså.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Mitt standardtips: ATF-olje og tålmodighet.
Varm opp med varmluftpistol, dersom det ikke risikerer å sette fyr på noe. Legg på noen dråper ATF på stumpen som stikker ut på baksiden, kryper lettere inn sånn.
Vent.
Gjenta 1-2 ganger om dagen i en uke eller to så er den nok løs da.

Problemet er løst .. eller iaf borte. Forsøkte å bore opp et spor og deretter bruke litt meisel sammen med lett trykk. Antar at 50+ år på plass kanskje bidro. Legger ved bilder

Takk for bra og suverent raske svar!!

• Hvit vegg med et nylig boret hull nær hjørnet av rommet, viser hvor problemet er løst med boring og meisling.
  • Ødelagt vegganker og skrue på en trebordflate.
  • Et nærbilde av en gråmetallisk skive med slitte kanter, plassert på en trebordflate. Kanter viser tegn på bearbeiding.
  • Trist
  • Liker
InsidersUnited og 3 andre
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Press inn torx-biten i hullet du har boret med hjelp av en polygrip/skrutvinge altså.
Smart

B Boolean skrev:
Smart
Så gjør jeg neste gang :)

PS, obduksjonen viste at jeg nok var sjanseløs. Materialet virker helt sammenoksidert og viser rester av farge i sporene :)

B Boolean skrev:
PS, obduksjonen viste at jeg nok var sjanseløs. Materialet virker helt sammenoksidert og viser rester av farge i sporene :)

• Skrue festet på korkunderlag.
Mja...olje løser oksid, en uke eller to, så...

• Liker
Boolean
  • Laddar…
T
B Boolean skrev:
Problemet er løst .. eller i alle fall borte. Prøvde å bore opp et spor og deretter kjøre litt meisel sammen med lett trykk. Antar at 50+ år på plass kanskje bidro. Legger ved bilder

Takk for bra og suverent raske svar!!
Så bra, du gikk for min løsning! ;)

• Liker
Boolean
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.