I InsidersUnited skrev:
Du kan sette på to muttere som du trekker mot hverandre med en skive imellom, deretter trekker du alt sammen.
Bra idé - den skal jeg teste når jeg har kommet gjennom godset. Batteri på lading nå
Borehullet er for så vidt også svakt - kanskje noen mm så gjelder å finne tynn skrue

B Boolean skrev:
Bra ide - den ska jeg teste når jeg har kommet gjennom godset. Batteriet står til lading nå
Borehullet er iofs også spinkelt - kanskje noen mm, så det gjelder å finne tynn skrue
Press inn/knakk en torx i hullet i stedet

• Liker
cpalm
  • Laddar…
Om det der tynne godset er aluminium og det sitter en fastkorrodert stålskrue i det, ville jeg ikke hatt altfor høye forhåpninger om å få det løs.

Går det an å få løs delen slik at du kan jobbe mer komfortabelt enn å bore i taket? Verktøyet du søker etter kalles ofte grisehale. Det er en konisk venstregjenget stang som med litt flaks kan gripe i hullet du borer. Det går an å prøve å varme det hele også. Kanskje blir det litt løsere da.

Violina Violina skrev:
Jeg tror det bildet (som jeg antar at du tenker på) er på lokket
Yes, skruen i ”veggen” stikker bare noen mm på innsiden. To bilder er på lokket

Violina Violina skrev:
Press en torx inn i hullet i stedet
Bra idé - risiko dog at man knekker godset? Skal teste

C
A Avemo skrev:
Verktøyet du søker pleier å kalles grispitt.
Jeg har aldri hatt noen suksess med grispittar. I det minste ikke i mindre dimensjoner. De knekker, og så har man et mye større problem enn man hadde fra begynnelsen.

• Liker
Staffans2000 og 3 andre
  • Laddar…
C
B Boolean skrev:
Bra ide - risk dock att man knäcker godset? Skall testa
Press den inn med en polygrip, skruvtving eller lignende så du tar spenning mot baksiden. Ville ikke banke på den der.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ser jo ut som noen har boret et hull allerede...

Varm opp den skikkelig med varmluftpistolen så burde det gå å få ut den med en grisepikk...
Det er jeg som har kommet halvveis :) med borehullet. Skal google grisepikk

A Avemo skrev:
Om det der tynne godset er aluminium og det sitter en fastoksidert stålskrue i det så ville jeg ikke ha altfor høye forhåpninger om å få det løs.

Går det an å få løs delen så du kan jobbe mer komfortabelt enn å bore i taket? Verktøyet du søker pleier å kalles grispitt. Det er en konisk venstregjenget stang som med litt flaks kan gripe i hullet du borer. Det går an å prøve å varme det hele også. Kanskje det blir litt løsere da.
Har vært inne på å banke bort hele platen, men håndverkeren som satte den (1967) gjorde en så fint jobb med veggputsen.
Varme er en bra idé

B Boolean skrev:
Yes, skruen i ”veggen” stikker bare noen mm på innsiden. To bilder er av lokket
Korrigerer - kun det siste bildet er av lokket ..

T
C cpalm skrev:
Press den inn med en polygrip, skrutvinge eller lignende så du tar spjæren mot baksiden. Ville ikke banket på den der.
Tror dessverre at gjengene stopper

T TechChad skrev:
Kapp av dritten med en baufil. Deretter kjøper du en ny ventil og monterer.

Kanskje denne fungerer:
[lenke]
Det er min reserveplan når tålmodigheten er slutt eller hvis jeg glipper og skraper knoken :)

• Liker
TechChad
  • Laddar…
B Boolean skrev:
Det er jeg som har kommet halvveis :) med borehullet. Skal google grisprylen
Som sagt, uten skikkelig med varme er det ingen vits i å engang prøve grispitten....

T
B Boolean skrev:
Det er min reserveplan når tålmodigheten er slutt eller hvis jeg glipper og skraper knoken :)
Kap av dritten med en tigersag (eller annet verktøy som styrker din manndom :giggle:). Så kjøper du en ny ventil i gammel stil ;)

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.