Bygde et Willab Garden hus 25 M[SUP]2 reisverk i tre, ikke impregnert.
Byggeren satte stammene 5"x 5" på en tjærepapp på betongen og flisla gulvet rundt om.
Etter en vinter ser jeg at dette kan ikke være riktig, da fuktigheten kryper inn i stammenes nedre deler og opp i bærende konstruksjonen, som sprekker og malingen flasser av.
Har sprøytet utsatte deler med klorin for å unngå sopp, men er rådvill hvordan jeg best kan sikre levetiden på reisestolpene som bærer hele konstruksjonen. Stolpene burde nok ha blitt satt i en metalsko eller på en sokkel som løftet dem fra betonggulvet.
På husets bakside har jeg satt vindusbrett som går over 5 cm betong utenfor husets fasade, så der er det ikke noe problem, men forsiden har 50 cm gulv foran huset, litt drenert, men vann spruter likevel opp på reisverket og ned på gulvet.
Noen lur tekniker som har noen smart varig løsning?