Dette materialet har sittet bak en ovn i en hytte bygget på 70-tallet.
Jeg gjetter på asbest pga. bruksområdet samt fibrene som synes hvis man ser på de brukne kantene.
Ikke jeg som har revet ned dette, men skal bare hjelpe til med å rydde bort avfallet.
Hva tror dere andre?
Edit: selve platen er som en sementplate.
Jeg gjetter på asbest pga. bruksområdet samt fibrene som synes hvis man ser på de brukne kantene.
Ikke jeg som har revet ned dette, men skal bare hjelpe til med å rydde bort avfallet.
Hva tror dere andre?
Edit: selve platen er som en sementplate.
Beste svar
Høy risiko for at det er asbest.
Et par ekstra tips i tillegg til det vanlige med munnbind osv:
Å fukte det før du håndterer det binder støvet midlertidig. Ikke bruk støvsuger. Tørk vått over hele rommet.
Og ikke bekymre deg unødvendig.
Et par ekstra tips i tillegg til det vanlige med munnbind osv:
Å fukte det før du håndterer det binder støvet midlertidig. Ikke bruk støvsuger. Tørk vått over hele rommet.
Og ikke bekymre deg unødvendig.
Sjekk med gjenvinningsstasjonen i din kommune, i vår kommune kan du levere det på søppelfyllingen gratis som privatperson.Bowser skrev:
Ja der ser man!!
Det var gratis å dumpe av den på gjenvinningen her i Norrtälje!
I min kommune var jeg tvunget til å pakke sammen alt i plastposer og forsegle med tape, møte opp en gravemaskin som satt i sin hytte med ansiktsmaske, legge posen i hans skuffe som han så kjørte avgårde og dumpet i et hull og gravde over.
Det var gratis å dumpe av den på gjenvinningen her i Norrtälje!
I min kommune var jeg tvunget til å pakke sammen alt i plastposer og forsegle med tape, møte opp en gravemaskin som satt i sin hytte med ansiktsmaske, legge posen i hans skuffe som han så kjørte avgårde og dumpet i et hull og gravde over.
Klikk her for å svare