Jeg skal bygge litt avgrenser og "planteringskasser" av leca blokker, 150x190 som jeg tenkte å lime med steinlim.
Blokkene skal så pusses (det som blir over bakken)...

Blokkene har ikke noe utsparing for armering så jeg lurer på om det i det hele tatt trengs?

J
Kommer an på høyden

To blokker oppå hverandre bare...

J
Og hva kommer på baksiden, fylling helt opp til kanten eller, det er trykket bakfra som feller en mur, bare sørg for at det finnes drenering for ev. vann bak. Om vann blir stående i massene kan det fryse rett igjennom muren, bli tele og ekspandere, blir da press utover, ikke bra, ellers ingen problemer med å ikke armere på så lav høyde.

Det blir jord mot på en side, tenkte legge Platon mot og 50mm frigolit utenpå det for å fordele trykk fra ev. tele.

J
Som du sa, plantekasser, fylt på innsiden eller utsiden? til ca 5 cm fra overkant (normalt). Det med å ha en platon på innsiden gjør at intet vann kan gå inn i steinen, Den er gjennomtrengelig for vann og på høsten tørker den ikke ut, så tele ikke kan være i steinen, bra, så å sette isolasjon på en utside er litt overkurs, det skjer ikke mye på så lav høyde

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.