Hei!
Vi har vaskemaskinen i en del av huset som er lavere enn resten av gulvet og som mangler avløp. Maskinen har vi koblet til husets avløp - den påvirkes jo ikke av høydeforskjellen - men hvis ulykken skulle være ute og vi får vann på gulvet, så har det ingen steder å ta veien, og min tanke var (nå når vi uansett pusser opp) å legge inn en eller annen type gjennomføring som man kan åpne om det skulle være nødvendig og la vannet renne ut utenfor huset i det minste.
Det beste hadde egentlig vært å installere nytt avløp der, men hvordan gjør man på en allerede ferdig plate - hvordan skal man trekke rørene under platen frem til hullet, ingen enkel operasjon antar jeg?
Har dere noen gode tips?

Høres ut som et delikat problem. Mistenker at det kan bli nokså besværlig om maskinen av en eller annen grunn ikke tømmer. Noen spørsmål; Hvor stor er høydeforskjellen mellom gulvene? (Holder det å løfte opp vaskemaskinen og på den måten kunne få selvdrenering til en eller annen sluk i tilstøtende rom?) Grenser dette rommet mot yttervegg eller ligger det inne i huset? Er det en sokkeletasje?

Det ville jo vært det peneste. Å lage en liten terrasse eller lignende for å sette maskinen på.
Har man ikke varme i platen så kan man jo skjære opp en remse gjennom den samme og deretter grave der. Har man varme så kan jeg ikke komme på noe bedre enn å imitere en muldvarp

Problemet er at vi har en benk over maskinen (og tørketrommelen) så det blir litt vanskelig med en sokkel. Gulvforskjellen er ca 20cm og den ene veggen er yttervegg og det er gjennom denne jeg hadde tenkt en slags åpning.

Da ble det jo litt vanskelig ja.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.