Planlegger å bygge en isolert utvidelse med åpen plintgrunn og har noen spørsmål.
1. Ifølge treguiden bør tre som vender mot en åpen plintgrunn være impregnert, samtidig finner jeg mye informasjon fra andre kilder om at treet bør være uimpregnert på grunn av at eventuell lukt og andre ulemper kan finne veien inn i "beboelsesområdet" med tiden. Hva er deres erfaring og synspunkter på dette?
2. Diffusjonssperre skal plasseres på den varme siden, med fordel så nær isolasjonen som mulig.
Hva tenker dere om å legge en dampsperre oppå bjelkelaget? Jeg tenker at det kan medføre problemer med knirkende gulv siden jeg ikke kan lime gulvsponplatene mot bjelkelaget. Hvordan tenker dere her?
Takk for svar fra noen som vet bedre
