Har engasjert en entreprenør som bor i samme område der jeg bor for et anleggsarbeid. Grunn for Attefallshus på 30 kvm. Attefallshuset ble transportert hit med kranbil og mer. Da det nylig ble gravd der huset står, vurderte entreprenøren å bare legge på grus eller makadam, usikker på hva. Nå vel, det kom to unge gutter, som slik jeg forstod det aldri hadde gravd en grunn med steinplater. Da entreprenøren kom hadde de gravd en ramme rundt der huset skulle stå, hvorpå de måtte komme tilbake dagen etter 4 timer og fylle igjen hullet med grus, og pakket med maskin. Nå til spørsmålet, hva ville dette arbeidet koste rent generelt eller hvor lang tid ville det ta for en entreprenør å fikse dette, altså ingen graving, bare grus som hentes i nærheten + plater + maskin + hjullaster.
Jeg har litt vanskelig for å henge med, men hvis du nettopp har hatt en entreprenør der og gjort akkurat dette arbeidet, så har du jo svar på hvor lang tid det tok og hva det kostet.
Men la oss gjette at du ikke var helt fornøyd med arbeidet, at du syntes det tok lengre tid, kostet mer, eller ble tvilsomt utført. Da vil du kanskje få andres vurderinger for å kunne avgjøre om så var tilfelle. Da hjelper det din sak å tydeligere beskrive hva som er ditt grunnproblem så vi ikke famler i mørket.
Du skriver at guttene som kom aldri hadde gravd en grunn med steinplater, men samtidig så trengtes det jo ingen graving? Når du skriver "entreprenøren" men separerer den fra "guttene", hva menes da? Er ikke de to guttene entreprenøren? Eller hvordan henger det sammen? Er de personellet som har gjort jobben og entreprenøren er personen i firmaet som du har hatt dialogen med?
Men la oss gjette at du ikke var helt fornøyd med arbeidet, at du syntes det tok lengre tid, kostet mer, eller ble tvilsomt utført. Da vil du kanskje få andres vurderinger for å kunne avgjøre om så var tilfelle. Da hjelper det din sak å tydeligere beskrive hva som er ditt grunnproblem så vi ikke famler i mørket.
Du skriver at guttene som kom aldri hadde gravd en grunn med steinplater, men samtidig så trengtes det jo ingen graving? Når du skriver "entreprenøren" men separerer den fra "guttene", hva menes da? Er ikke de to guttene entreprenøren? Eller hvordan henger det sammen? Er de personellet som har gjort jobben og entreprenøren er personen i firmaet som du har hatt dialogen med?
Jadu min kjære Hemingway, hva skal jeg svare. Jeg ber om unnskyldning for at jeg ikke er så bevandret innen byggebransjen og at jeg ikke uttrykker meg korrekt. Har du svaret på mitt spørsmål?! Hvor lang tid kan det ta å frakte grus 500 m cirka 10 tonn og deretter pakke grusen, måle inn og legge 14 hageplater på. Pronto! Verken mer eller mindre, ingen graving, ingen spesielle omstendigheter. Flatt nær vei. Kjære hilsener MissSnickareHemingway skrev:
Jeg har litt vanskelig for å henge med, men om du nettopp har hatt en entreprenør der og gjort akkurat denne jobben, så har du jo svaret på hvor lang tid det tok og hva det kostet.
Men la oss gjette at du ikke var helt fornøyd med arbeidet, men du syntes at det tok lengre tid, kostet mer, eller ble tvilsomt utført. Da kanskje du vil få andres vurderinger for å kunne avgjøre om det var tilfelle. Da hjelper det din sak å tydeligere beskrive hva som er ditt grunnleggende problem, så vi ikke famler i mørket.
Du skriver at guttene som kom aldri hadde gravd en grunn med steinplater, men samtidig så trengtes det jo ingen graving? Når du skriver "entreprenøren" men separerer den fra "guttene", hva menes da? Er ikke de to guttene entreprenøren? Eller hvordan henger det sammen? Er de personalet som har gjort jobben og entreprenøren er den på firmaet som du har hatt dialogen med?
Hei
Å flytte 10 tonn grus 500 meter tar vel 2 minutter med en lastebil. Men lastebilen skal kjøres dit, grusen skal lastes på og deretter skal lastebilen kjøres bort etterpå. Så minst 1 time vil nok bli debitert, trolig mer.
Å legge ut grusen så det er flatt, pakke og legge dit platene vil en dyktig gravemaskinfører gjøre på mindre enn 1 time. Men akkurat som med lastebilen skal jo gravemaskinen/hjullasteren kjøres til deg og kjøres bort etterpå. Som du også må betale for.
Gjennomføres arbeidet manuelt, så vil det ta meg minst en hel dag, altså 8 timer.
Jeg vil si at totalsummen kan være 10000-20000 for alt.
Å flytte 10 tonn grus 500 meter tar vel 2 minutter med en lastebil. Men lastebilen skal kjøres dit, grusen skal lastes på og deretter skal lastebilen kjøres bort etterpå. Så minst 1 time vil nok bli debitert, trolig mer.
Å legge ut grusen så det er flatt, pakke og legge dit platene vil en dyktig gravemaskinfører gjøre på mindre enn 1 time. Men akkurat som med lastebilen skal jo gravemaskinen/hjullasteren kjøres til deg og kjøres bort etterpå. Som du også må betale for.
Gjennomføres arbeidet manuelt, så vil det ta meg minst en hel dag, altså 8 timer.
Pjosk75 skrev:
Hei
Å flytte 10 tonn grus 500 meter tar vel 2 minutter med en lastebil. Men lastebilen skal kjøres dit, grusen skal lastes på og så skal lastebilen kjøres bort etterpå. Så minst 1 time vil trolig faktureres, sannsynligvis mer.
Å legge ut grusen så den er jevn, pakke og legge dit platene vil en dyktig gravemaskinfører gjøre på mindre enn 1 time. Men akkurat som med lastebilen, må jo gravemaskinen/hjullasteren fraktes til deg og fraktes bort etterpå. Som du også må betale for.
Gjort manuelt ville det tatt meg minst en hel dag, altså 8 timer.
Hei, o takk for svar. Grusen ble tatt fra området, antagelig allerede betalt av foreningen. Hjullasteren står også på området, da virksomheten ofte er leid av foreningen (Samfälligheten altså) og arbeidet utføres mange ganger av yngre gutter fra skolen.
Klikk her for å svare