15.404 lest ·
18 svar
15k lest
18 svar
Ankermasse for nybegynnere?
Bedreviter
· Västra Götalands
· 11 210 innlegg
Ja! Sånn skal det være. Men jeg har ikke lykkes hittil. Så jeg anbefaler å se det som en bonus og ta høyde for engangsbruk.MathiasS skrev:
Nå kjøper jeg alltid det billigste som er å få tak i. Dere som legger mer penger kan veldig godt ha andre, bedre, erfaringer.
Bedreviter
· Västra Götalands
· 11 210 innlegg
Ja. Biltema funker. Og bare du har blåst/skrubbet ut hullet bra så holder det. Det går å blåse for hånd med et sugerør om du vil det. Det går å skrubbe med en trepinne også i verste fall, det kommer an på hvor god betong du har.P Pettttter skrev:Ok så samme løsning som de andre? Biltemas koster jo 99 vs flere hundre for konkurrentene så om dere sier at den funker så tester jeg med den.
Når det gjelder rensning, kjedelig å legge et par hundre spenn på en børste og en blåseinnretning. Det må vel funke med hvilken som helst smal børste, og å blåse med et sugerør? Eller det blir ikke bra?
Jeg har brukt Fischer VL, funker bra å bruke patronen flere ganger ved å bytte pip.lars_stefan_axelsson skrev:
Om TS er bekymret for holdfastheten synes jeg han skal droppe funderingene på Biltema og hvilke snarveier man kan ta i monteringen. Vidholder at vanlig ekspanderbolt med stor margin klarer lasten det er snakk om her. Antar at det er snakk om et bjelkelag og da kan betongen rimeligvis ikke være hvor dårlig som helst. Og skulle den være det så hjelper det lite med ankermasse. Ta for all del gjennomgående hull og en stor skive på oversiden. Enkelt, billig og overlegent best holdfasthet.
haha ja en skive på stuegulvet hadde føltes mest trygt!C cpalm skrev:Jeg har brukt Fischer VL, fungerer bra å bruke patronen flere ganger ved å bytte pipen.
Hvis TS er bekymret for styrken, synes jeg han skal droppe tankene om Biltema og hvilke snarveier man kan ta i monteringen. Jeg står fast ved at vanlig ekspanderbolt med stor margin klarer lasten det er snakk om her. Antar at det er snakk om et bjelkelag og da kan betongen rimeligvis ikke være hvor dårlig som helst. Og skulle den være det, så hjelper det lite med ankermasse. Ta for all del gjennomgående hull og en stor skive på oversiden. Enkelt, billig og overlegent beste styrke.![]()
Jeg må si at jeg har null kontroll på konstruksjonen, hvordan bygde man et kjellertak i 1947? Bygde man et midlertidig tak av tre, i med armeringsjern og i med betong så bort med treverket når det har stivnet? Eller på en helt annen måte?
Klikk her for å svare