Jeg har en hall i en økonomibygning som er kledd i OSB som jeg har tenkt å begynne å bruke. Man kan vel si at det kommer til å bli et varmt lager, og mine krav er at det skal se pent ut, være lettstelt samt lite arbeid å ferdigstille og ikke altfor dyrt.
Det jeg har vurdert hittil:
- Male direkte på OSB-platene
- Perlespontplater, type disse.
- Grunnmalte plater med not og fjær, type Walls to paint Forestia.
Flere alternativer?
Det jeg har vurdert hittil:
- Male direkte på OSB-platene
- Perlespontplater, type disse.
- Grunnmalte plater med not og fjær, type Walls to paint Forestia.
Flere alternativer?
Jeg satte renoveringstapet på osb og malte, dessverre er vel kanskje ikke tapetlim så egnet til osb-ens glatte overflate, så det krevdes litt jobb å få den på plass, men resultatet ble veldig bra syntes jeg, en del struktur igjen men føltes ikke like billig som malt osb.
Jeg har malt OSB i 2 rom og synes det fungerer helt greit. Et av rommene har tidligere eiere spikret fugelister over skjøtene, og det gir et litt annet utseende. Når jeg skulle pusse opp et tilstøtende rom, droppet jeg dem fordi det er enklere å møblere mot veggen og billigere, regn med at det går med ganske mye maling.
Siden det er 100% subjektivt, har jeg vedlagt to bilder av hvordan det ser ut, så får du avgjøre selv. Det går ikke an å sparkle på OSB, så skjøtene blir synlige.
Siden det er 100% subjektivt, har jeg vedlagt to bilder av hvordan det ser ut, så får du avgjøre selv. Det går ikke an å sparkle på OSB, så skjøtene blir synlige.
Kanskje, jeg har mykfug i hjørnene og jeg tror det faktisk ville gjøre skjøtene enda mer synlige men jeg har ikke prøvd.
Ikke dobbelt så mye men litt mer enn "vanlig", den er også litt vrien å male så man kanskje må regne med en ekstra runde før man lykkes med å dekke alt. Jeg tror øverste bildet er to veldig tykke lag rustafarge med grov rulle.
Nedre føles som mindre maling da synes osb mer igjennom og den ikke helt 100% dekkende.
Ikke dobbelt så mye men litt mer enn "vanlig", den er også litt vrien å male så man kanskje må regne med en ekstra runde før man lykkes med å dekke alt. Jeg tror øverste bildet er to veldig tykke lag rustafarge med grov rulle.
Nedre føles som mindre maling da synes osb mer igjennom og den ikke helt 100% dekkende.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Bastupanel på Osb-skivor
Bastu -
Kan jag sätta ångbroms utanpå OSB istället för bakom?
Isolering -
Hvilket overflatemateriale på OSB?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
4mm kryssfiner som overflatelag. Hvordan montere på OSB?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Forslag på alternative overflater på badet. Takk for tips og idéer!
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi