Tenkte sette opp perlesponpanel type Brandens panelskive. Moelven har en mye billigere variant som Byggmax selger, en ulempe er at den ikke kan skjøtes på lengden (men det går kanskje å få til likevel?). Noen som vet hvordan Moelvens plate står seg mot Brandens eller kjenner til andre lignende produkter (foruten ekte perlespon da
)?
Har du høyt under taket eller hvorfor skal du skjøte den på langs? Er det riktig panel går det an å skjøte pent siden skjøtene havner på forskjellige steder. Jeg tror ikke at juksepanelet lurer særlig mange, men dersom platene er skjøtt på langs lurer det nok enda færre.
Jeg vil si at hvis du vil ha en pen panelvegg er perlestaff et godt valg. Hvis du nøyer deg med noe som ved et flyktig blikk kan forveksles med å være en pen panelvegg, duger panelplaten bra uansett fabrikat.
Erik
Jeg vil si at hvis du vil ha en pen panelvegg er perlestaff et godt valg. Hvis du nøyer deg med noe som ved et flyktig blikk kan forveksles med å være en pen panelvegg, duger panelplaten bra uansett fabrikat.
Erik
Smartpanel er sporet også i endene og billigere enn Brandens. Har innredet 4 rom med Brandens perlespontplate, og den personen er ikke født som kan se noen forskjell mellom "ekte perlespont" og Brandens panelplate. Jo, på en måte kan man se forskjell, perlespontplaten sprekker ikke opp som vanlig perlespont gjør. Man har en perfekt perlespontvegg år etter år. I vårt forrige hus spikret jeg opp vanlig perlespont som hadde ligget og tørket etter alle kunstens regler, men likevel begynte elendigheten å tørke opp etter noen år. Perlespontplaten er overlegen, lettere og raskere å sette opp, og resultatet blir mye penere enn konvensjonell perlespont.
Jeg finner det litt morsomt at du i samme innlegg skriver at det er umulig å se forskjell og at den ene er mye penere. Panelveggen blir litt levende av at man kan skimte treådring og kvister gjennom malingen. Det synes jeg er penere. Panelskiver som jeg har sett har vært ganske følsomme mot slag og fukt. På utsatte steder kan det bli ganske stygt etter noen år. Derav min anbefaling å bruke perlestaff hvis man vil ha utseendet av perlestaff. Synes man derimot at panelskiven er penere så er valget enkelt.
Erik
Erik
Klikk her for å svare
