hahalj
Hva tror dere om denne som alternativ til fransk treskrue? Kalles "Treskrue Right XL 6-kant FZV".
Tenker å feste 90 cm høye 70x70 stolper i jordanker/stolpespyder som holder oppe et 80 cm høyt gjerde med glissent liggende plank.
Tror dere 8x60, en fra hver side, ville være nok?
Träskruv Right XL 6-kant FZV, brukt som alternativ til fransk treskrue for å feste stolper i jordankere for et stakittgjerde.

hahalj
Mazen Mazen skrev:
WAF... 8×40 to per side...
[lenke]
Ok, får lete etter disse, den dimensjonen finnes ikke i min lokale byggevarebutikk.

hahalj hahalj skrev:
Ok, får lete etter disse, den dimensjonen finnes ikke i min lokale byggevarehandel.
Sjekk med f.eks. Swedol ...

hahalj
Mazen Mazen skrev:
Sjekk med for eksempel Swedol ...
Finner dem på flere nettbutikker så det får bli noe sånt. Takk for hjelpen.

• Liker
Mazen
  • Laddar…
hahalj hahalj skrev:
Finner dem hos flere nettbutikker så det får bli noe sånt. Takk for hjelpen.
Kjøp med et antall T40 bits for de slites...

• Liker
hahalj
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Kjøp med et antall T40 bits for de slites...
TX40 skrev du i en annen tråd. hva er det for forskjell? Funker begge?

F Farligkorv skrev:
TX40 skrev du i en annan tråd. hva er forskjellen? Fungerer begge?
Det er begge Torx 40.

• Liker
Farligkorv
  • Laddar…
Bumpar denne tråden litt.

Jeg skal bygge et plank som blir ~2m høyt, og jeg kommer til å sette fundamentene "feil", dvs på en måte som gjør at skruene tar hele kraften på sidene hvis det skulle blåse, se vedlagte bilde. Jeg tenker kjøpe essve waf, bauhaus har 8*50, det burde vel bli bra? Å bruke fire slike gjennom hver regel. Planket blir ~12m langt, den ene siden festet i veggen og den andre enden i 90° mot et lavere gjerde.

Eller, som jeg kom på nå, skal jeg sette fundamentet på "riktig" måte så det tar kraften, og deretter hakke ut på planken slik at jeg fortsatt kan skru en helt nederst?

Håndtegning av en plint med en 95x95 stolpeoppsett. Skisse viser hvordan stolpen festes i plinten for å motstå sidelengs krefter ved vind.

H Husägaren87 skrev:
Bumper denne tråden litt.

Jeg skal bygge et plank som blir ~2m høyt og jeg kommer til å sette grunnmurene "feil", altså på en måte som gjør at skruene tar hele kraften til siden hvis det skulle blåse, se vedlagte bilde. Jeg tenker å kjøpe essve waf, bauhaus har 8*50, det burde vel bli bra? Å bruke fire slike gjennom hver bjelke. Planket blir ~12m langt, den ene siden festet i veggen og den andre enden i 90° mot et lavere gjerde.

Eller, som jeg kom på nå, skal jeg sette grunnmuren på "riktig" måte så den tar kraften, deretter skjære ut på planken så jeg fortsatt kan skru en helt nederst?

[bilde]
Hvordan gjorde du med skruene og retningen på grunnmurene, og ble det stabilt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.