Hei alle!
Skal bygge terrasse og har lest meg frem til ulike dimensjoner og mål. Det har resultert i følgende skisse.

Jeg vil ha deres tanker og funderinger rundt dette.
(jeg har ikke fått med stolper på den midterste bæringen i skissen, hvilket selvfølgelig er tenkt med 2m mellomrom som de ytre stolpene)

Dimensjoner:
Bæring: 45x195mm
Bjelkelag: 45x145mm
Stolper: 95x95mm
Avstand mellom bjelkelag 600mm cc
Skisse av en planlagt terrasse med bjelkelag, bærende linjer og stolper vist i ulike lengder og dimensjoner på grønn bakgrunn. Skisse av terrasseplan med mål. Viser bjelkelag og bærende bjelker. Mål inkludert: 13,90m lengde, 5,90m bredde, støttepunkter ikke markert midt.

Synes det ser bra ut når det gjelder bæreevnen. Bygde i sommer med samme stolpeavstand og dimensjoner, og det ble veldig solid. Anbefaler dog å tenke to ganger ekstra før du setter spaden i jorden så alt blir bra fra starten av.

Jeg forsterket f.eks. et hjørne for å ha mulighet til å sette et spa der, samt trakk massevis av tomme vp-rør for å kunne trekke strøm til mange forskjellige steder hvor jeg ser for meg at det kommer til å trenge strøm av en eller annen grunn i fremtiden. Trakk også en del markrør for å kunne trekke fram gardenaslange med vann til utekjøkken på steder hvor jeg ser for meg at et slikt kunne havne.

Enkle, billige ting som går raskt å gjøre mens man bygger, men som blir skikkelig knotete å gjøre når man er ferdig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.