Skal gjøre om rommet der oljetanken sto og funderer på hva jeg skal ha på veggene. Veggene i dag er pussede, men funderer hva man skal ha for et akvarierom. Kommer jo ikke til å bli at jeg skyller og søler på veggene, men noe beskyttelse vil jeg ha. Kommer til å være ventilasjon utsug i rommet
Sluk og vann finnes på plass
Tips
Regler vaskerom BBV 10:1
BBV
Byggkeramikkrådets bransjeregler for våtrom
2.4 Øvrige rom
I toaletter, vaskerom og rom med varmtvannsbereder skal gulvet forsynes med tettsjiktsystem av folietype (VTgF) eller øvrig godkjent tettsjiktsystem (VTg). Tettsjikt skal dras opp på vegg min 50 mm.
2.5 Tetthetsklasser
VTgF = Vanntette gulvsystemer av folietype (fig 4) VTvF = Vanntette veggsystemer av folietype (fig 5)
VTg=Øvrige godkjente tettsjiktsystem for gulv
(fig 4)
5.4 Lettbetong
Gulv- og veggflater av lettbetong skal sparkles eller pusses.
5.5 Puss
Pussbruk kan være kalksementmørtel. Overflatens jevnhet skal tilsvare struktur 2–3 ifølge fotovedlegg pusstrukturer, i AMA Hus. Vann og/eller finmateriale som har arbeidet seg opp i overflaten ved etterbehandling skal fjernes.
Alternativt kan gipsbundne pussmørtler som oppfyller grunnkravene i aktuell standard* for gipspusser brukes. Gipsprodusentens anvisninger vedrørende tørketid, egnet overflatestruktur for tettsjiktsunderlag og varig fuktstabilitet skal overholdes.
Underlagets buling må ikke overskride krav i henhold til tabell 43.CB/20 i AMA Hus.
Kalkpuss er ikke et egnet underlag for tettsjikt og keramisk bekledning.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.