Jeg har en vegg som jeg vil kle om med våtromsplate. At det er en våtromsplate er mer for at det kommer til å være veldig mye sprut, minimere risikoen for fukt.
Jeg har nå holdt på og snart boret i stykker veggen. Jeg får det ikke til. Jeg kjøpte først sementbasert feste ved navnet highflex S2 DF som ble anbefalt av Bauhaus. Men dritten nekter å samarbeide.
Hva er en smidigere måte å feste platene mine på?
Platene som er på nå sitter ikke engang fast, det holder med et lite dytt så er de nede.
Jeg har nå holdt på og snart boret i stykker veggen. Jeg får det ikke til. Jeg kjøpte først sementbasert feste ved navnet highflex S2 DF som ble anbefalt av Bauhaus. Men dritten nekter å samarbeide.
Hva er en smidigere måte å feste platene mine på?
Platene som er på nå sitter ikke engang fast, det holder med et lite dytt så er de nede.
Limtype som PL400, 600?
Beste svar
Vanskelig å plugge opp en gipsplate tror jeg. PL600 bør være modellen. Men kan man feste platen med en støttestang mot motsatt vegg etter liming midlertidig, hadde jeg nok prøvd med noen fischer UX plugger til gipsskruene som ekstra sikkerhet.
PL400 tar lang tid å herde, PL600 skal være mye mer egnet for slike applikasjoner (fester direkte).
Alternativt hadde jeg prøvd med flislim eller gipsputs.
PL400 tar lang tid å herde, PL600 skal være mye mer egnet for slike applikasjoner (fester direkte).
Alternativt hadde jeg prøvd med flislim eller gipsputs.
Jeg har gjort det samme for et antall år siden, da brukte jeg noe som butikken kalte for gipslim. Det finnes et antall slike produkter om man googler. Sannsynligvis går det like bra med gipsputs.
Spørsmålet er hvordan du har behandlet underlaget. Er det helt feid rent og primet? Om det er et støvlag på er det ikke så rart at det ikke fester.
Spørsmålet er hvordan du har behandlet underlaget. Er det helt feid rent og primet? Om det er et støvlag på er det ikke så rart at det ikke fester.
Klikk her for å svare