Har akkurat vært og kjøpt stolpeholdere og kjemankar masse og tenkte å begynne å bore hullene for holderne (stolpeholdere med U profil)
Ca 4-5 cm nede lå det et ganske så irriterende armeringsjern som knapt engang går å borre i stykker med mindre bor.
L-støtten er 80mm tykk og jeg skal montere gjerde med 70mm stolper.
Noen som har møtt på det samme problemet eller som hadde en smidig løsning på dette som ikke ser for jævlig ut? ☺
Hei!
Nysgjerrig, om du løste det?
Vi vurderer å gjøre den samme løsningen med å bore og feste stolpeholdere i l-støtten.
Nysgjerrig på hvordan du gjorde det. Og om det var vanskelig å bore i l-støtten?
Beklager at man har mye å gjøre �� Min løsning ble slik.
Jeg kjøpte fischer kjemisk anker masse som ble brukt for å feste gjengestengene i L-støtten. Ville ikke bruke ekspander med tanke på risikoen for å sprenge betongen..
Konsollene er kjøpt på biltema.
Denne løsningen var den beste jeg kunne komme på.
Beklager at man har mye å gjøre �� Min løsning ble slik.
Jeg kjøpte fischer kjemisk anker som ble brukt for å feste gjengestengene i L-støtten. Ville ikke bruke ekspander med tanke på risikoen for å sprenge betongen..
Konsollene er kjøpt på biltema.
Denne løsningen var den beste jeg kunne komme på. [bilde][bilde]
Hvis noen andre har en god løsning, post gjerne. ��
Hvor bredt har du mellom stolpene?
Jeg er inne på en lignende løsning når jeg skal bygge gjerde/innsynsvern. Blir dog usikker på hvor holdbart det er mot vind og lignende.
Hvor bredt har du mellom stolpene?
Er inne på lignende løsning når jeg skal bygge gjerde/innsynsbeskyttelse. Blir dog usikker på hvor holdbart det er mot vind o.l.
/Karl
Hei. Var ute og målte nettopp. Jeg har latt lengden på L-støttene avgjøre det og bare delt det opp så det ser bra ut. Hadde alt fra 130cm til 150cm, og det er stabilt som bare det.
Hei. Var ute og målte nettopp. Jeg har latt lengden på L-støttene avgjøre det og bare delt opp slik at det ser bra ut. Hadde alt fra 130cm til 150cm, og det er stabilt som pokker.
Haha. Ikke så rart på denne tiden av året..
Takk for raskt svar! Selv vurderer jeg en slik variant (se bilde) og håper det kan funke. Mine L støtte sitter i etasje så det blir enten 1 eller 2 meter mellom stolpene.
Funker nok ganske bra med en slik stolpeholder også. Tenk bare på én ting, at armeringsjernet ligger i midten av elementet så du kommer trolig til å måtte bore opp 2 nye hull for innfesting.
Beklager at man har mye å gjøre 😅 Min løsning ble slik.
Jeg kjøpte fischer kjemanker masse som ble brukt for å feste gjengestengene i L-støtten. Ville ikke bruke ekspander med tanke på risikoen for å sprenge betongen..
Konsollene er anskaffet på biltema.
Denne løsningen var den beste jeg kunne komme på. [bilde][bilde]
Hvis noen andre har en bra løsning, post gjerne. 👍
Hei. Vi skal også sette opp gjerde på L-støtte. Har din løsning fungert bra?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.