Har akkurat vært og kjøpt stolpeholdere og kjemankar masse og tenkte å begynne å bore hullene for holderne (stolpeholdere med U profil)
Ca 4-5 cm nede lå det et ganske så irriterende armeringsjern som knapt engang går å borre i stykker med mindre bor.
L-støtten er 80mm tykk og jeg skal montere gjerde med 70mm stolper.
Noen som har møtt på det samme problemet eller som hadde en smidig løsning på dette som ikke ser for jævlig ut? ☺

Hei!
Nysgjerrig, om du løste det?
Vi vurderer å gjøre den samme løsningen med å bore og feste stolpeholdere i l-støtten.
Nysgjerrig på hvordan du gjorde det. Og om det var vanskelig å bore i l-støtten?

Jeg løste det på en god måte. Kan publisere i morgen når det har blitt lyst, så legger jeg inn et bilde også ☺

Jeg er også nysgjerrig, hvordan ble løsningen?

Beklager at man har mye å gjøre �� Min løsning ble slik.
Jeg kjøpte fischer kjemisk anker masse som ble brukt for å feste gjengestengene i L-støtten. Ville ikke bruke ekspander med tanke på risikoen for å sprenge betongen..
Konsollene er kjøpt på biltema.
Denne løsningen var den beste jeg kunne komme på. Lang, grå tre-gjerde på støpt fundament ved siden av en hvit bygning, omgitt av en grønn plen og trær i bakgrunnen. Metallkonsoll og gjengestenger festet til et L-støtte ved hjelp av kjemisk anker, med grønn rørledning synlig i bakken under.

Om noen andre har en god løsning post gjerne. ��

• En konsoll fester en loddrett trestolpe til en betongmur ved hjelp av gjengestenger og kjemisk ankerfeste, uten risiko for å sprenge betongen.
  • Liker
PeGeCo og 3 andre
  • Laddar…
Et hjemmelaget gjerde med trestolper og hvite rør uten hullboring, ved siden av en parkert bil på en asfaltvei.
Sånn gjorde jeg det uten å bore i støttene. Det ble stabilt og bra, noe jeg ikke var så sikker på da jeg tegnet.

Sist redigert:
  • Liker
ati og 2 andre
  • Laddar…
Fredrik86 Fredrik86 skrev:
Beklager at man har mye å gjøre �� Min løsning ble slik.
Jeg kjøpte fischer kjemisk anker som ble brukt for å feste gjengestengene i L-støtten. Ville ikke bruke ekspander med tanke på risikoen for å sprenge betongen..
Konsollene er kjøpt på biltema.
Denne løsningen var den beste jeg kunne komme på. [bilde][bilde]

Hvis noen andre har en god løsning, post gjerne. ��
Hvor bredt har du mellom stolpene?
Jeg er inne på en lignende løsning når jeg skal bygge gjerde/innsynsvern. Blir dog usikker på hvor holdbart det er mot vind og lignende.

/Karl

K Karlbagarn skrev:
Hvor bredt har du mellom stolpene?
Er inne på lignende løsning når jeg skal bygge gjerde/innsynsbeskyttelse. Blir dog usikker på hvor holdbart det er mot vind o.l.

/Karl
Hei. Var ute og målte nettopp. Jeg har latt lengden på L-støttene avgjøre det og bare delt det opp så det ser bra ut. Hadde alt fra 130cm til 150cm, og det er stabilt som bare det.

Hei. Var ute og målte nettopp. Jeg har latt lengden på L-støttene avgjøre det og bare delt opp slik at det ser bra ut. Hadde alt fra 130cm til 150cm, og det er stabilt som pokker.

• Rekkehus med oransje tak, en hvit bil på veien, gressplen og et lavt tre-gjerde i forgrunnen. Skyet himmel.
  • En hage med gress foran et hus, delvis skjult av et gjerde. I bakgrunnen trær, et annet hus og en bil parkert på veien.
  • Utsikt fra vindu mot en terrasse med grått gulv og gjerde, omgitt av trær, med et hus i bakgrunnen og en presenning dekket gjenstand til høyre.
  • Liker
rullene
  • Laddar…
Plenen ser for jævlig ut jeg vet

Gressplenen ser for jævlig ut jeg vet
Haha. Ikke så rart på denne tiden av året..
Takk for raskt svar! Selv vurderer jeg en slik variant (se bilde) og håper det kan funke. Mine L støtte sitter i etasje så det blir enten 1 eller 2 meter mellom stolpene.
Stolpesko i metall fra Biltema, størrelse 71x60x150, med flere hull for montering. Produktbilde viser detaljert utforming.

Funker nok ganske bra med en slik stolpeholder også. Tenk bare på én ting, at armeringsjernet ligger i midten av elementet så du kommer trolig til å måtte bore opp 2 nye hull for innfesting.

K Keld skrev:
[bilde]
Sånn gjorde jeg det uten å bore i støttene. Det ble stabilt og bra, noe jeg ikke var så sikker på, da jeg tegnet.
Har du festet det H-formede stolpestøttet i betongen eller hviler det bare over?

A A. B skrev:
Har du fest det H-formede stolpestøtten i betongen eller hviler den bare over?
Det hviler på betongen, men plankene klemmer fast med hjelp av pinnbulten gjennom, har måttet etterstramme noen ganger!

Beklager at man har mye å gjøre 😅 Min løsning ble slik.
Jeg kjøpte fischer kjemanker masse som ble brukt for å feste gjengestengene i L-støtten. Ville ikke bruke ekspander med tanke på risikoen for å sprenge betongen..
Konsollene er anskaffet på biltema.
Denne løsningen var den beste jeg kunne komme på. [bilde][bilde]

Hvis noen andre har en bra løsning, post gjerne. 👍
Hei. Vi skal også sette opp gjerde på L-støtte. Har din løsning fungert bra?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.