35.603 lest ·
47 svar
36k lest
47 svar
Akustikkpanel kjøpt på Bauhaus
Hei vi har laget en fondvegg i vårt soverom av Akustikkpanel fra Bauhaus (Fibrotech) i valnøtt. Etter en stund begynner det å lukte sterkt fra veggen som brannt røyk.. Vi sover alltid med åpent vindu så det er god ventilasjon. Vi er så fornøyde med utseendet, men lukten er sterk, så vi låner en ozonair for å få bort lukten, men den forsvinner ikke. Vi kontakter Bauhaus som sier at dere må ventilere, selv om vi beskriver at vi har sovet med åpent vindu og brukt ozonair. Det er ingenting galt med produktet ifølge dem. Vi hører fra oss igjen, og de nekter for feil, men vi påpeker igjen, og da sier de at vi skal ta ned veggen og komme inn med den... Er det flere der ute som har hatt problemer med lukt fra disse? Skal vi nå ta ned veggen som tok en dag å sette opp for å eventuelt kanskje få en ny? Om det nå ikke er feil på dem, hva sier at neste ikke lukter? Og hvem står for kostnaden frem og tilbake til varehuset og å sette den opp igjen?
Jeg har totalt 12 stk "AKUSTIKPANEL FIBROTECH BASIC GRÅ EIK" i stuen siden noen måneder. Veldig fornøyd med funksjonen og utseendet. Kan ikke kjenne noen lukt fra disse, kan det ikke være en annen kilde til lukten?
Har også satt opp disse i stuen. I valnøtt.
En av plankene hadde litt mugg, man ser det på det svartmalte på siden av ribben. Men den delen som hadde mugg ble en spillbit. For øvrig har de luktet ganske godt.
En av plankene hadde litt mugg, man ser det på det svartmalte på siden av ribben. Men den delen som hadde mugg ble en spillbit. For øvrig har de luktet ganske godt.
Jeg kan ikke noe om platene i seg, men har måttet bytte noen 1000 kvadratmeter undertak på grunn av samme type lukt. Det skyldtes bindemiddelet i glassullen, et organisk lim, som erstattet petroleumsproduktene. Kan det være noe lignende i dine paneler?
De undertakene ble spesielt utsatt når luftfuktigheten og temperaturen økte.
De undertakene ble spesielt utsatt når luftfuktigheten og temperaturen økte.
Et poeng der at åpne vinduer kanskje gir tilstrekkelig med fuktinnhold at glassullen tar opp og lukter?Scouten skrev:Jeg kan ingenting om platene i seg, men har fått bytte noen 1000 kvadratmeter undertak på grunn av samme type lukt. Det skyldtes bindemiddelet i glassullen, et organisk lim, som erstattet petroleumsproduktene. Kan det være noe lignende i dine paneler?
De undertakene ble spesielt berørt når luftfuktigheten og temperaturen steg.
Trist det som skjer, men ozonair fjerner bare lukten i luften (noe som sikkert fungerer bra), men gjør ingenting med kilden, hva nå den er. Kilden tilfører ny lukt så fort ozonair er borte...S Smulan74 skrev:
Bor dere i leilighet? Kan lukten komme fra naboer? Ikke bare via vinduer og ventilasjon, men kanskje via bjelkelag osv. Nytt eller gammelt hus? Selv om leiligheten er renovert kan det godt være røykskadet av tidligere eiere og som nå forsterkes med deres nye panel.
Det skal ikke skje, det var en feilaktig prosess i produksjonen, vi fikk alt byttet på garantien, så om det kan være årsaken, så skal det byttes ut.FreQa skrev:
har du ingen bit igjen som du kan dampe litt med dampstrykejern, da burde lukten komme direkte.
Ullhund skrev:
Jeg har merket nå at vi kjøpte panelet i to omganger, og det er faktisk bare den første omgangen som lukter. Setter man nesen mot den andre, så dufter den snarere litt friskt nybygningsmateriale. Jeg tar kontakt med kundeservice om dette og ser hva de har å si. Det er jo slitsomt å frese inn nye plater på plass igjen, om de nå må byttes..
Vi satte opp Fibrotech smoked oak i slutten av sommeren og det tok nok tre uker til tross for god utlufting før lukten forsvant helt dessverre