Har kjøpt et nybygd hus og etter inspeksjon har vi oppdaget at takene går i bølger, vegger går i bølger og parketten svikter.... Ikke så morsomt nei :-( Men hvor finner man informasjon om hvor mye et gulv får svikte, hvor mye en vegg får gå i bølger og det samme hvor mye et tak får gå i bølger?
Alt dette burde vel en bygningsinspektør ha målt når han gjorde inspeksjonen, men det ble ikke gjort, og nå har vi problemer med å få til en ny inspeksjon via husleverandøren!
Håper noen kan gi meg svar. TAKK!

Jeg flytter denne tråden til "byggteknikk", der jeg tror det er større sjanse for at du får svar på spørsmålene om toleranser. Deretter ville jeg nok foreslå at du ser under "juridikk" eller starter en ny tråd der om hvordan du får til en ny befaring (om det er berettiget).

Om det handler om en sluttbefaring av et bygg så har du en ganske kort tid på deg til å påkalle en såkalt overbefaring, en slags anke på den utførte befaringen. Jeg husker ikke detaljene om hvor lang tid man har på seg, eller prosessen rundt overbefaring (som er ganske komplisert).

Om det handler om en overtakelsesbefaring ved kjøp av eiendom tror jeg at litt andre regler (og også toleranser) gjelder.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.