Ville bare advare om at Silvans lavprisfyll er dårlig. Jeg holder på med helsparkling i kjelleren og fordi jeg er sparsommelig kjøpte jeg bokser til 130 kr/stk i stedet for Bostik til 250 kr/stk. Halv pris = topp tenkte jeg. Litt mistenksom er man jo mot lave priser, så jeg spurte om det var stor forskjell i kvalitet, hvor lettarbeidet det er. Naturligvis var det OK ifølge selgeren, og de hadde ikke hatt noen klager i det hele tatt.
Fyllet var litt hardere enn Bostiken så man måtte jobbe litt mer med å få det ut, men det var ingen forskjell i sluttresultatet (= min sparkling ble akkurat like ujevn som med finfyllet
) før det tørket. Men dagen etter når jeg kommer ned og sjekker så har det krakelert litt overalt. Vi har sparklet en del i huset med litt forskjellige merker, men jeg har aldri sett noen tørkesprekker noe sted. Det blir spennende å se hva Silvan sier om min reklamasjon.
Fyllet var litt hardere enn Bostiken så man måtte jobbe litt mer med å få det ut, men det var ingen forskjell i sluttresultatet (= min sparkling ble akkurat like ujevn som med finfyllet
Visst blir det sprekker alltid, om man har lagt på mye på ett sted er det verdiløst. Dyrere sparkel klarer dette bedre. Vanlige gipsfuger og skruehull er dog ingen problem. Proffene blander istedet gips, som klarer dette bedre.
/CC
/CC
Ja visst sprekker det om man legger på tykt, men 2-3 mm skal det vel fortsatt klare eller?
ehh?
Stemmer da ikke på de to bøttene jeg har brukt opp. Det var mykt og fint. Absolutt ingen klumper der nei
Lurer på om det er som vanlig at de kjøper partier fra forskjellige leverandører og setter egen etikett på? Når kjøpte du ditt sparkel?
Stemmer da ikke på de to bøttene jeg har brukt opp. Det var mykt og fint. Absolutt ingen klumper der nei
Lurer på om det er som vanlig at de kjøper partier fra forskjellige leverandører og setter egen etikett på? Når kjøpte du ditt sparkel?
Moderator
· Stockholm
· 57 836 innlegg
Jeg kjørte først med byggmax sparkel, sparklet fuger i 30 kvm gipsloft og ca 30 kvm vegg.
Jeg brukte papirremse i fugene. Jeg fikk problemer med at remsen ikke festet ordentlig i sparkelmassen, på rundt 20 steder ble det bobler i remsen ved andre sparklingen (når man baker inn remsen). Måtte skjære opp og sparkle i.
Nå vet jeg ikke om dette skyldes sparkelmassen eller om jeg gjorde noe feil (lurer på om jeg tok for tynt i første omgang), men byttet deretter til "merkessparkel" (husker ikke om det var Becker eller hva, men kjøpt hos Alviks farge). Da syntes jeg at merkessparkelen fylte bedre, krympet mindre. De utskårne partiene måtte jeg sparkle 3 ganger med byggmax sparkel, men det holdt med 2 ganger med merkessparkelen.
Derimot synes jeg ikke at det var noen forskjell på mykhet eller hvor lett det var å legge på.
Jeg brukte papirremse i fugene. Jeg fikk problemer med at remsen ikke festet ordentlig i sparkelmassen, på rundt 20 steder ble det bobler i remsen ved andre sparklingen (når man baker inn remsen). Måtte skjære opp og sparkle i.
Nå vet jeg ikke om dette skyldes sparkelmassen eller om jeg gjorde noe feil (lurer på om jeg tok for tynt i første omgang), men byttet deretter til "merkessparkel" (husker ikke om det var Becker eller hva, men kjøpt hos Alviks farge). Da syntes jeg at merkessparkelen fylte bedre, krympet mindre. De utskårne partiene måtte jeg sparkle 3 ganger med byggmax sparkel, men det holdt med 2 ganger med merkessparkelen.
Derimot synes jeg ikke at det var noen forskjell på mykhet eller hvor lett det var å legge på.
forrige vår, fikset i stand et skap hos mor og far min... (tak, gipsskjøt og bredsparkling...)mats_o skrev:
har før det gipset et helt hus på innsiden, bredsparklet en hel del etc etc...
så er vel ikke helt nybegynner... men som du sier, de kjøper i ulike omganger... og ulike produsenter...
omtrent som at bakere i Russland mer og mer kjøper gjær fra Sverige da kvaliteten er jevnere... (heh... hvordan kom jeg engang inn på dette)
Klikk her for å svare