Ikke bare Jula som har dritt, Disse har også gitt opp.

Ødelagte kabelfester i et flateskap, der fem av seks fester er sprukket. Kabler er festet til en vegg, skjult bak et krydderhylle.

Klamrene sitter i et vifteskap, normalt skjult bak en krydderhylle og helt uten belastning eller påkjenning. Minst fem av de seks klamrene på bildet har sprukket... Det er tydeligvis veldig vanskelig å lage klammer som holder. Innkjøpssted ukjent men alderen er mer enn sju år.

Og kabelen er normalt skjult så la meg slippe å høre om slapp EKK og feil klammeravstand... ;):D

jeppeknaster skrev:
Dere har vel spart på klammerkvitteringene deres?:)
Jeg skal straks begynne å lete... :rolleyes:

Trist å høre om alle problemene deres. Undrer meg likevel fortsatt på om det er så smart å stole på plastklammer over tid. Veldig få plasttyper beholder egenskapene sine over tid. Spiker fungerer utmerket, men tar litt mer tid å få på plass.

Sist redigert:
phl skrev:
Trist å høre om alle deres problemer. Lurer dog fortsatt på om det er så smart å stole på plastklammer over tid. Veldig få plast beholder egenskapene over tid. Spiker fungerer utmerket men tar en liten del mutter tid å få på plass.
man bruker neppe spiker over kabel iallfall ikke synlig, men de klammer jeg har brukt fra Jula har sprukket etter ett år, spiker og en bit klammer sitter igjen dette skjer både inne og ute Julas klammer er glatte på utsiden, mens Biltemas har en skåre på hver side og de HOLDER

phl skrev:
Lurer fortsatt på om det er så smart å stole på plastklemmer over tid.
Nei, det er nok ikke det... :confused: Så kan man jo mene at om VP-rørene eller slangen sannsynligvis kommer til å holde lenge, burde det være mulig å lage klemmer i plast som holder like lenge...

Hva jeg opplevde med Julas stifteklemmer var at hodet på spikerne brakk av når de ble spikret, med resultatet at det så bra ut men klemmene satt helt løst.

Nå for tiden er det stort sett bare Letti som gjelder. Bestilte i dag Letti for gips og også for 16mm slange.

Julas personal i butikken har aldri rotet med reklamasjoner (noe som blir en del når man handler på Jula) men deres kundeservice har hittil ikke svart på en eneste av mine klager.

Personalet i butikkene lærer vel raskt at de har en god del søppel i sortimentet.

Så marsjer inn med store skritt i butikken og kast opp de gjenværende eskene, be dem sjekke kvitteringer i databasen sin som sagt og krev kompensasjon!

Elkludde skrev:
man bruker knapt spiker over kabel i hvert fall ikke synlig, men de klammene jeg har brukt fra Jula
har sprukket etter et år, spiker og en bit klamme sitter igjen dette skjer både inne og ute
Julas klammer er glatte på utsiden, mens Biltema sine har en rille på hver side og de HOLDER
Det er jeg enig i. Tenkte mer på tilfellet med de klamrede VP-rørene.

platon1980 skrev:
Julas personal i butikken har aldri rotet med reklamasjoner (hvilke blir en del når man handler på Jula) men deres kundeservice har hittil ikke svart på en eneste av mine klager.

Personalen i butikkene lærer seg vel raskt at de har en hel del skrot i sortimentet.

Så gå inn med store kliv i butikken og sleng opp resterende kartonger, be dem sjekke kvitteringer i sin database som sagt og krev kompensasjon!
Nå kanskje det ikke var så du mente med "store kliv", men etter å selv ha jobbet i butikk et antall år kan jeg gi følgende tips:
Gå ikke inn "med store kliv" og begynn å herje og skjelle på personalet det første du gjør, skulle du da støte på en sånn som meg så får du akkurat så lite hjelp som loven krever, og du må kjempe veldig for det.
Kommer du derimot inn med en hyggelig holdning så finnes det jo grunn til å anstrenge seg litt ekstra for akkurat den kunden.
Får du derimot ikke gehør for dine ønsker om kompensasjon kan man jo alltid prøve med å herje, leve fan og skrike etter sjefen, det finnes jo selgere som gir etter for sånt også:)

Jeg vet ikke hva jussen sier om TS's sak, men Jula burde jo se gevinsten av å ha en fornøyd kunde.
Før snakket man om at en fornøyd kunde genererte 2 ekstra kunder, mens en misfornøyd betydde et tap på 7 kunder.
Dette var før Internettforumenes tid, så jeg antar at hver kundes omdømme påvirker flere nå.

Jeg tenkte selv prøve på et langskudd med 2st pakker med 3x1w ledlamper (også disse av det høyt verdsatte merket anslut) der begge trafoene har gått i stykker.
Lampene er allerede innebygd i en møbel jeg brukte en del tid på, så å bytte dem er ikke aktuelt.
Jeg har allerede byttet trafoer til annet merke, men tenkte sjekke om jeg kanskje kan få dem betalt eller lignende.
Jeg kan tilbakemelde om noen er interessert.

Mye tekst, men jeg håper at jeg har tilført noe til noen!

Edit: hvordan det enn går så har anslut havnet på min nei- nei- nei-liste, og derfra tar man seg ikke hvordan som helst.

Sent from my ST17i using Byggahus

Sist redigert:
Jeg har også gått på nitten med Anslut-vegguttak, søppel som jeg leverte tilbake. Deres dimmer går baklengs, styrken øker om man vrir motsols. Vi har en haug av deres billigste spotlightarmaturer, pene, funker, men skjønner ikke hvordan de kan få selges med sine latterlige sukkerbiter og ingen plass for vanlige lampkontakter.

Kjøpte nettopp disse skruvklammer sist og merket også da at de hadde klammer fra schneider electric som var litt dyrere men tenkte ikke mer på det. Så nå har jeg også fått litt mer å gjøre selv om de ikke har gått av ennå...

For øvrig så står det nå at produktet er utgående på hjemmesiden! :thumbup:

• Liker
jeppeknaster
  • Laddar…
Klammer holder, bare ikke julas kinaplastblanding Anslut. Det gjelder alt de produserer.

Sist redigert:
Mikael_L
Jeg kjøpte et Anslut dobbelt vegguttak, jordet og innfelt, bare for å prøve. Det var jo billig.

Akkurat slik, - billig - , ikke verdt prisen for 5 øre.

Vanskelig å montere, ikke hurtigkobling, og skruetilkoblingen var av en virkelig vaklevoren konstruksjon, liksom hele uttaket.
Og så må jeg la en hammer ligge der ved siden av uttaket for all fremtid, for den trengs for å banke inn stikkontaktene med. ;)

Nei, advarsel mot dem.

Jeg liker ellers Jula ganske godt, handler masse derfra, alt fra arbeidsklær, skruer og enkelte verktøy. Men alt er ikke bra som ligger på hyllene deres, dessverre. Anslut-uttakene hører til den kategorien.

Når det gjelder kabelklemmer, så kjøpte jeg mine fra elbutik.se. Dels har de fine Thorsmans, men også en billigere serie. Denne skal man unngå, for også disse sprakk for meg.

Solvskaftet skrev:
For øvrig så står det nå at produktet er utgående på hjemmesiden! :thumbup:

"Vi kjenner ikke igjen dette problemet med dette produktet."

Nei, akkurat... Det er en ren tilfeldighet at den nå forsvinner.

Vel, noe gjør de jo rett når de tar den bort.

60 eller 75mm spiker, helst fra byggmax da den allerede fra starten er myk. En minipolygrip, f.eks. fra knipex gir en første strekking av spikeren som man deretter forbedrer med hammeren. Tar ikke mange sekunder per spiker.

Jeg kjøpte en pose med 18-22mm klammer Anslut. De fungerer bra, skrudd noen spenstige VP-rør, klammeren flekser friskt, uten sprekker, får se hva som skjer om noen uker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.