Har festet alle mine fleksible slanger med Julas klammer "Anslut". Nettopp så jeg at en hadde gått av og tenkte da at den hadde røket da jeg av en eller annen grunn rev løs slangen. Men så begynte jeg å gå rundt og se, og overalt der jeg har festet er klammen sprukket... På enkelte steder henger slangene løst fordi klammen har gått av helt og falt av uten at jeg har rørt den.

En jævla flaks at jeg ikke har rukket å bygge inn veggene eller takene (bare isolert). Nå er det bare å begynne å bytte 5-600 klammer...

Noen som har tips på hvordan jeg går videre med min reklamasjon? Ønsker jo ikke akkurat å ha en masse nye esker med drittklammer. Hvordan kan man bli kompensert for en slik ting? (egentlig burde man ikke ha noen kompensasjon når man er så dum at man kjøper og bygger inn billig dritt)

Føler med de som allerede har bygget inn dritten.

Grå flexslange festet til treverk med en hvit klammer som er sprukket og delvis løsnet fra veggen.

<p>En gul eske med 100 stk "Anslut" skrueklammer, 18-22 mm, plassert ved et vindu og treverk med sagspon.</p>
 
Men hvilken dritt...
Har selv gått i Anslut-minen flere ganger. Tenker at det sikkert fungerer like bra som ekte merker. Men oftest blir jeg skuffet.
Men dette er jo i en klasse for seg selv... Føles som at det er et materiellfeil, at de er for gamle, eller oppbevart feil....
Dessverre tror jeg ikke at jula kommer til å erstatte noe annet enn kostnadene for klammene... Arbeidstiden må du stå for selv. Men det kan jo være verdt å prøve, du kanskje kan få noe ekstra for bryet.
Jula pleier ikke å være vanskelige når det gjelder reklamasjoner, har aldri opplevd at de krever at man tar en ny lik vare igjen, uten de har alltid gitt meg tilgodelapp eller kontanter.

Skikkelig surt, men heldig at du oppdaget det før platene ble satt på....

Mvh

Stefan
 
En helt annen sak, men samme merke. Min elektriker har frarådet alle helt fra å kjøpe elektriske apparater av merket Anslut. Disse er av såpass dårlig kvalitet at de kan være farlige.
 
Kjør med spiker (60mm) som du bøyer med en viss forsiktighet så du ikke klemmer sammen slangen.

De der klemmene ville trolig ha sprukket på samme måte om 5 eller 10 år, selv om de hadde vært av bedre kvalitet.
 
Til saken hører at klammeren er kjøpt ved tre ulike anledninger med sikkert 3-4 måneder mellom så det ser ikke ut til å ha med en feilprodusert batch å gjøre. Garantert dritt tvers igjennom. Problemet er at jeg har isolert så det er bare å fjerne all isolasjon, bytte klammer og så sette alt på igjen. Sikkert ikke mer enn 3 dagers herlig heltidsjobb så her når man har tusen andre ting å gjøre. Fy faen så lei jeg blir. Både på Julas dritt og meg selv.

Akkurat nå føles det som at jeg vil få hit en håndverker som bytter alle klammer og så sende regningen til Jula...
 
hempularen skrev:
Kjør med spiker (60mm) som du bøyer med viss forsiktighet så du ikke klemmer sammen slangen.

De der klammerne ville trolig ha sprukket på samme måte om 5 eller 10 år, selv om de hadde vært av bedre kvalitet.
Tror nærmere bestemt at det er Julas vd som får komme hit og bøye spiker :)
 
Hva gjør det om klemmen går i stykker bak isoleringen?????
 
  • Liker
Mekaniker
  • Laddar…
Det gjør ganske mye ettersom jeg ikke engang har trukket FK:n ennå. Tenker ikke bygge inn dritt til etterverdenen.
 
Mikael_L
Jula hadde anslut-uttag skitbilligt, typ 19:- (doble, innfelte jordede) for en tid siden, jeg kjøpte en på prøve og tenkte at om det virker OK kanskje jeg kjøper noen til og setter på "usynlige" steder hvor jeg ikke kommer til å koble utstyr så ofte.

Men det var skikkelig dårlig. Man må nesten ha hammer for å få inn en kontakt! :eek:
Og tilkoblingsterminalene føltes også ganske undermålige.

Og jeg avviser ikke ting bare fordi de kommer fra tvilsomme steder eller er billige. Jeg gjorde akkurat det samme med et uttak jeg fant på Lidl. Og det uttaket var kjempebra, helt riktig følelse når man setter i og tar ut kontakten og veldig fine og lettarbeidede hurtigkoblinger. Men når jeg kom tilbake for å kjøpe noen flere (for å ha på bortgjemte mindre viktige steder) var de selvsagt utsolgt.

Så har jeg kjøpt klammer fra en elbutikk som virkelig ikke var bra. Ikke helt like dårlige som dine anslut, bare to har brukket av som dine, men det var liksom ingen "fjong" i dem. De strammer ikke ordentlig.
 
Snailman
Mikael_L skrev:
Jeg gjorde nøyaktig det samme med en kontakt jeg fant på Lidl. Og den kontakten var kjempebra, helt rett følelse når man stikker i og tar ut støpselet og kjempehyggelige og lettarbeidede hurtigkoblinger. Men da jeg kom tilbake for å kjøpe noen flere (for å ha på bortgjemte mindre viktige steder) var de selvfølgelig utsolgt.
Var det enkelstikkontakter som var pakket fire st i en eske? (kjøpte noen slike på lidl men har ikke prøvd dem enda)
 
Kan det være Julas clips med spik som har gjort det samme for meg, samtlige har sprukket på samme måte
halvparten sitter igjen på kabelen og halvparten i veggen med spikeren, Trolig er det Anslut skit
har også kjøpt på Biltema så jeg vet ikke hvilke som har gått i stykker, er det noen som har erfaring med Biltemas Clips?
 
Krumm en tretommersspiker rundt slangen, da sitter den garantert. Blir ikke bedre med klammer.
 
Mikael_L
Snailman skrev:
Var det enkeluttag som var förpackade fire st i en kartong? (kjøpte noen slike på lidl men har ikke prøvd dem ennå)
Høres ut som det.
De hadde en anelse spesiell ramme, som det ble sendt med både dobbelramme og enkelramme å velge fra.
 
Mikael_L
jeppeknaster skrev:
Var det disse Mikael? Sitter akkurat og skal bestille...

[lenke]
Jeg brukte spikklammer, så det var garantert ikke den.
Men jeg tror det var et annet merke også.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.