19.184 lest ·
51 svar
19k lest
51 svar
Advarsel for julas skruvklammer!!!
Visst, men dessverre orker jeg ikke rackla og krøke 600 tretumsspiker. Nok mye jobb å dra dit nye klammer.
Må bestille nye skruvklammer, noen som vet hvilke som holder mål? Thorsman? Schneider?
Må bestille nye skruvklammer, noen som vet hvilke som holder mål? Thorsman? Schneider?
Jo, det får sitte igjen og så kompletterer jeg med nye klammer
Moderator
· Stockholm
· 56 268 innlegg
Risikoen med spiker er ikke så stor. Muligens om man har brukt skrapslange.
Kjøpte en borhammer på jula som ikke kunne stilles om så den sluttet å snurre... Etter mye vold klarte han å vri om bryteren, var på jeg spurte. Du tror ikke noe er ødelagt? Nei bare treg plast, men den fungerte ikke uansett...
Dro tilbake og var enda sintere og fikk til svar det er bare maskiner. Selgeren sa jeg kjøpte en ny bil og den ble tilbakekalt...
Dro tilbake og var enda sintere og fikk til svar det er bare maskiner. Selgeren sa jeg kjøpte en ny bil og den ble tilbakekalt...
En liten oppdatering. Etter å ha ringt Jula forrige uke for å høre hvorfor de ikke hadde hørt fra seg angående min klage i juni, var det ingen der som kjente til noe... -Men hvis du sender inn et bilde av problemet og produktet (samme sak hvis du spør meg) så skal vi se på det.
Sendte inn bilder og fikk deretter svaret:
"Hei!
Vi kjenner ikke igjen dette problemet med dette produktet.
Ta med emballasjen samt noen av de ødelagte klammene til nærmeste varehus og reklamer dem. Ikke glem å ta med kvitteringen."
Mitt svar:
"Men kjære dere. Jeg har ikke lagret kvitteringer på klammer, som jeg dessuten har kjøpt i forskjellige omganger, i over et år... Har to pakker igjen av totalt 7-8 stk. Resterende skitklammer er montert godt synlig (bare å komme og se). Et antall er allerede innebygd. Og årsaken til at dere ikke kjenner til problemet er at 99% av kundene garantert allerede har bygget inn dritten og i dag har de ikke anelse om at deres ledninger sitter løst inne i veggen... Heldigvis har ikke jeg gjort det. Ennå.
Med tanke på det djevelske merarbeidet jeg nå har foran meg med å bytte rundt 600 av deres skitklammer, synes jeg det er forbannet ynkelig at jeg bare skal få pengene tilbake (siden jeg ikke har kvitteringene igjen, kommer jeg dessuten ikke til å få en dritt). Dessuten har jeg måttet vente siden juni på et svar fra dere, og når jeg ringte forrige uke var det ingenting mannen på kundeservice kjente til... Hallo!
Har dere noen idé om markedsføring og hvordan man håndterer veldig misfornøyde kunder, kan dere gjøre bedre enn å tilby "pengene tilbake".
Mens dere tenker, kan dere lese her:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/196527-varning-julas-skruvklammer.html
Mvh
Jesper, en (enn så lenge) trofast Julakunde"
Jula svarer:
"Hei!
Uten kvittering eller annen innkjøpsdokumentasjon som bekrefter innkjøpsdato, kan vi dessverre ikke hjelpe dere."
Så enkelt var det for dem å slippe å ta ansvar for sine skitprodukter. Har dere vel spart deres klammerkvitteringer?
Sendte inn bilder og fikk deretter svaret:
"Hei!
Vi kjenner ikke igjen dette problemet med dette produktet.
Ta med emballasjen samt noen av de ødelagte klammene til nærmeste varehus og reklamer dem. Ikke glem å ta med kvitteringen."
Mitt svar:
"Men kjære dere. Jeg har ikke lagret kvitteringer på klammer, som jeg dessuten har kjøpt i forskjellige omganger, i over et år... Har to pakker igjen av totalt 7-8 stk. Resterende skitklammer er montert godt synlig (bare å komme og se). Et antall er allerede innebygd. Og årsaken til at dere ikke kjenner til problemet er at 99% av kundene garantert allerede har bygget inn dritten og i dag har de ikke anelse om at deres ledninger sitter løst inne i veggen... Heldigvis har ikke jeg gjort det. Ennå.
Med tanke på det djevelske merarbeidet jeg nå har foran meg med å bytte rundt 600 av deres skitklammer, synes jeg det er forbannet ynkelig at jeg bare skal få pengene tilbake (siden jeg ikke har kvitteringene igjen, kommer jeg dessuten ikke til å få en dritt). Dessuten har jeg måttet vente siden juni på et svar fra dere, og når jeg ringte forrige uke var det ingenting mannen på kundeservice kjente til... Hallo!
Har dere noen idé om markedsføring og hvordan man håndterer veldig misfornøyde kunder, kan dere gjøre bedre enn å tilby "pengene tilbake".
Mens dere tenker, kan dere lese her:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/196527-varning-julas-skruvklammer.html
Mvh
Jesper, en (enn så lenge) trofast Julakunde"
Jula svarer:
"Hei!
Uten kvittering eller annen innkjøpsdokumentasjon som bekrefter innkjøpsdato, kan vi dessverre ikke hjelpe dere."
Så enkelt var det for dem å slippe å ta ansvar for sine skitprodukter. Har dere vel spart deres klammerkvitteringer?
Har samme problem med Julas spikklammer, ren skiten sprekker på samme stedet som skrueklammer
Har ikke forsøkt å reklamere, men skal sjekke om jeg har kvittering igjen og i så fall gjøre et forsøk
at kundeservice ikke kjenner til problemet er nok bare en måte å prøve å slippe unna reklamasjoner
Jeg handler gjerne på Biltema i stedet for Jula der er det betydelig lettere og hyggeligere å reklamere et produkt
Deres klammer holder!
Har ikke forsøkt å reklamere, men skal sjekke om jeg har kvittering igjen og i så fall gjøre et forsøk
at kundeservice ikke kjenner til problemet er nok bare en måte å prøve å slippe unna reklamasjoner
Jeg handler gjerne på Biltema i stedet for Jula der er det betydelig lettere og hyggeligere å reklamere et produkt
Deres klammer holder!
Forresten, sakset fra konsumentverket:
"Hvis du vil klage på en vare eller bruke garanti, åpent kjøp eller bytterett du har fått av en butikk, må du kunne bevise at du har kjøpt en bestemt vare i butikken, når du har kjøpt den og til hvilken pris. En kvittering er en enkel måte for deg å bevise dette. Men du er ikke nødt til å ha kvitteringen for å bruke dine rettigheter. Kan du bevise ditt kjøp på en annen måte går det også bra. Det kan for eksempel være med et kontoutdrag eller en bankkortslipp."
Det kan dessverre være vanskelig å bevise at det er nettopp det produktet du har kjøpt, spesielt om man har handlet mer enn én ting.
"Hvis du vil klage på en vare eller bruke garanti, åpent kjøp eller bytterett du har fått av en butikk, må du kunne bevise at du har kjøpt en bestemt vare i butikken, når du har kjøpt den og til hvilken pris. En kvittering er en enkel måte for deg å bevise dette. Men du er ikke nødt til å ha kvitteringen for å bruke dine rettigheter. Kan du bevise ditt kjøp på en annen måte går det også bra. Det kan for eksempel være med et kontoutdrag eller en bankkortslipp."
Det kan dessverre være vanskelig å bevise at det er nettopp det produktet du har kjøpt, spesielt om man har handlet mer enn én ting.
Moderator
· Stockholm
· 56 268 innlegg
De fleste forretningskjeder pleier å kunne hente frem kvitteringen fra databasen sin på et par minutter hvis de søker på ditt kortnummer. Har aldri prøvd det på Jula, men på andre steder.
Moderator
· Stockholm
· 56 268 innlegg
Men jeg skulle like å slå et slag til for spikeren, det går raskere å slå i en spiker, og kjøke den, enn å skru i en klammer. Det er billigere, og det holder mer garantert.
