Hei.
Jeg holder på å rive ned innervegger i to rom der det har sittet tretex. Skal isolere og på med OSB, gips og legge ny elektrisitet.
Problemet er at de stenderne som sitter i veggene er 55mm og sitter med veldig varierende avstander. Tenkte å sette inn nye stendere med c/c 60, men da er det enten 45x45 eller 45x70. 70 blir for tykt og 45 kommer det til å bli en glippe bak hvis du setter dem i forkant.
Hvordan ville dere gjort det? Platene på "baksiden" er igjen mot det andre rommet.
Jeg holder på å rive ned innervegger i to rom der det har sittet tretex. Skal isolere og på med OSB, gips og legge ny elektrisitet.
Problemet er at de stenderne som sitter i veggene er 55mm og sitter med veldig varierende avstander. Tenkte å sette inn nye stendere med c/c 60, men da er det enten 45x45 eller 45x70. 70 blir for tykt og 45 kommer det til å bli en glippe bak hvis du setter dem i forkant.
Hvordan ville dere gjort det? Platene på "baksiden" er igjen mot det andre rommet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Det finnes fine sirkelsager som i en fei endrer en 70 mm regel til 55 mm.
Eller så kan man sette OSB-platene liggende så kommer man unna problemet med ulike avstander litt.
Protte
Eller så kan man sette OSB-platene liggende så kommer man unna problemet med ulike avstander litt.
Protte
Rått, takk for alle svar!
Klikk her for å svare
