Hei!

Jeg skal bygge en brygge som hviler på trebukker og utgår fra følgende: http://www.byggvarulistan.se/byggprojekt/bygga-brygga-pa-bockar/. Til bukkene brukes 45x95 trykkede lekter samt 34x95. Bryggen skal stå i innsjø og størstedelen av bukkene vil være i konstant kontakt med vann, og da anbefales som jeg forstår NTR A. Problemet er at alle byggevarehandlerne bare ser ut til å ha NTR A fra 45x145 og oppover mens mindre dimensjoner alltid er NTR AB. Er det mulig å få tak i 45x95 NTR A? Ville det fungere å bruke NTR AB til tross for alt? Vil jo gjerne at bukkene skal holde fem år eller mer i det minste.

Mvh
B

Virke som har varig kontakt med vann bør være av typen NTR/M. Gå til Beijers eller en lignende stor byggevarehandel, de pleier å kunne skaffe det meste, selv om det kanskje koster litt mer.

• Liker
Danne213
  • Laddar…
Ja, det enkleste er vel å dra til butikken og spørre selvsagt. Jeg hadde oppfattet det som at NTR M gjelder på vestkysten for å beskytte mot skadedyr, men at NTR A duger i innsjøer og langs østkysten?

Dette har jeg ikke kompetanse til å diskutere, men det er vel forskjell mellom vestkysten og Østersjøen. Her i Blekinge pleier vi å bruke eik, det holder garantert. Tipset om Beijers for andre dimensjoner står jeg imidlertid for.

Beste svar

Hver eneste byggevarehandel som ikke heter byggmax eller bauhaus burde med glede ta inn det treverket du trenger. Og ta betalt deretter selvfølgelig! :) Ellers kan du jo kløyve en 195 også.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.