HEi
Anbefaler også c/c 30. Husk å tilpasse c/c avstanden der du setter den første platen/platene, slik at du kan fjerne den forsenkede delen (5-7 cm) på den delen av platen som vender inn mot veggen – ellers må du sparkle hele skjøten mot veggen – lettere å bare sparkle skruene. (Sag bort den forsenkningen der det er ment at remsen skal sparkles inn, mener jeg.)
//Mikael
Anbefaler også c/c 30. Husk å tilpasse c/c avstanden der du setter den første platen/platene, slik at du kan fjerne den forsenkede delen (5-7 cm) på den delen av platen som vender inn mot veggen – ellers må du sparkle hele skjøten mot veggen – lettere å bare sparkle skruene. (Sag bort den forsenkningen der det er ment at remsen skal sparkles inn, mener jeg.)
//Mikael
Jeg skal uansett sette latexfug ved kantene.mikmal skrev:HEj
Tenk på å tilpasse senter/senter avstanden der du setter første platen(platene) så du kan fjerne den forsenkede delen (5-7 cm) på den delen av platen som vender mot veggen - ellers må du sparkle hele skjøten mot veggen - lettere å kun sparkle skruene. (Saga bort den forsenkningen der det er ment at remsen skal sparkles inn, mener jeg.)
//Mikael
Uten det eller sparkel blir det jo ikke bra, jeg skal ikke ha noen stygg taklist heller.
Takk
Om du monterer et lag gips langs lektene skal du ha cc30. Om du monterer platene på tvers av lektene kan du ha så mye som cc 60.evoline skrev:
Innertak
Så hvordan mener dere å fjerne den fasete kanten???
Sage bort forsenkningen altså.
Er det bare å skjære hele veien slik at selve gipsen synes, sånn at selve papiret forsvinner??
Jeg skal ha vanlige vegg gipsplater.
Jeg skal ha stendere fra vinduet og innover.
Altså følge sollyset.
Samme sak med gipsen, det skal fra lyset.
Takk
Sage bort forsenkningen altså.
Er det bare å skjære hele veien slik at selve gipsen synes, sånn at selve papiret forsvinner??
Jeg skal ha vanlige vegg gipsplater.
Jeg skal ha stendere fra vinduet og innover.
Altså følge sollyset.
Samme sak med gipsen, det skal fra lyset.
Takk
Sist redigert:
Det er en fasadekant som er ca 4cm bred på langsidene på gipsen, gipsen er ~10mm tykk der mot resten av platen som er 13mm.
Den anbefaler de at du skal skjære bort, for å slippe å sparkle den/de langsider som havner inn mot veggen.
Den anbefaler de at du skal skjære bort, for å slippe å sparkle den/de langsider som havner inn mot veggen.
Det finnes jo to måter å lekte taket på. Enten lekter du ned med cc30 og skrur direkte i lektene. En annen variant hvis du skal senke litt mer, er å lekte ned og deretter skru spredt panel på cc30. Lektene kan da være cc120 og deretter spredt panel f.eks. 28x70rpl med cc30.
Klikk her for å svare