hei!
*****'
på innsiden av ytterveggen skal det stå...
har søkt litt og lest men ikke helt funnet svar på det jeg søker. vi skal til å gjøre om rommene våre, mest med tanke på lydisolering mellom vegger (i dag C-C 60 og enkelgips uten isolasjon..) dels for å bli kvitt enkelgipsen i veggene så man kan skru opp ting lett.
nå til "problemet" (i mellomveggene er det jo bare å kjøre på, dvs plyfa + gips) MEN, i ytterveggene har vi det at elementene sitter, og for å minimere rørbøyingen tenkte jeg om det kan funke å sette en plyfa + renoveringsgips? da bygger det bare 6 mm mer enn hva gipsen gjør i dag...
noen som har gjort noe lignende? huset er fra -88 så det er rett... ikke skjevt.. og flate fine "livløse" vegger passer alldeles utmerket.
*****'
på innsiden av ytterveggen skal det stå...
har søkt litt og lest men ikke helt funnet svar på det jeg søker. vi skal til å gjøre om rommene våre, mest med tanke på lydisolering mellom vegger (i dag C-C 60 og enkelgips uten isolasjon..) dels for å bli kvitt enkelgipsen i veggene så man kan skru opp ting lett.
nå til "problemet" (i mellomveggene er det jo bare å kjøre på, dvs plyfa + gips) MEN, i ytterveggene har vi det at elementene sitter, og for å minimere rørbøyingen tenkte jeg om det kan funke å sette en plyfa + renoveringsgips? da bygger det bare 6 mm mer enn hva gipsen gjør i dag...
noen som har gjort noe lignende? huset er fra -88 så det er rett... ikke skjevt.. og flate fine "livløse" vegger passer alldeles utmerket.
Sist redigert:
Jeg synes det høres ut som urimelig mye arbeid hvis det bare er for at det skal bli lettere å henge opp bilder. Enklere etter min mening å bruke mollyplugg eller lignende når man først henger opp noe, men det er klart at det går.
kruxet er jo at det må til isolasjon i mellomveggene, og det er allerede så mange hull som helst.... så like greit å gjøre hele rommet når vi likevel holder på...
så mye jobb er det jo ikke å sette opp plater... går jo relativt raskt..
men finnes det noen direkte negative aspekter med å bruke 6mm gips på plyfa i stedet for 12mm?
så mye jobb er det jo ikke å sette opp plater... går jo relativt raskt..
men finnes det noen direkte negative aspekter med å bruke 6mm gips på plyfa i stedet for 12mm?
ja, det er jo det jeg er litt redd for.. men veggene i dag er jo helt flate, og det er regulert, og plywooden vi setter i bunnen er jo glatt...injonil skrev:
må 6mm gips limes? eller holder det med skruer?
Klikk her for å svare