B
hei!

*****'
på innsiden av ytterveggen skal det stå...

har søkt litt og lest men ikke helt funnet svar på det jeg søker. vi skal til å gjøre om rommene våre, mest med tanke på lydisolering mellom vegger (i dag C-C 60 og enkelgips uten isolasjon..) dels for å bli kvitt enkelgipsen i veggene så man kan skru opp ting lett.

nå til "problemet" (i mellomveggene er det jo bare å kjøre på, dvs plyfa + gips) MEN, i ytterveggene har vi det at elementene sitter, og for å minimere rørbøyingen tenkte jeg om det kan funke å sette en plyfa + renoveringsgips? da bygger det bare 6 mm mer enn hva gipsen gjør i dag...

noen som har gjort noe lignende? huset er fra -88 så det er rett... ikke skjevt.. og flate fine "livløse" vegger passer alldeles utmerket. ;)

Sist redigert:
Jeg synes det høres ut som urimelig mye arbeid hvis det bare er for at det skal bli lettere å henge opp bilder. Enklere etter min mening å bruke mollyplugg eller lignende når man først henger opp noe, men det er klart at det går.

B
kruxet er jo at det må til isolasjon i mellomveggene, og det er allerede så mange hull som helst.... så like greit å gjøre hele rommet når vi likevel holder på...

så mye jobb er det jo ikke å sette opp plater... går jo relativt raskt..

men finnes det noen direkte negative aspekter med å bruke 6mm gips på plyfa i stedet for 12mm?

Neida, det går selvfølgelig bra! Du må bare være litt ekstra nøye med underlaget siden 6mm gips er mer følsomt for ujevnheter...

B
injonil skrev:
Neida, det går selvsagt bra! Du må bare være litt ekstra nøye med underlaget siden 6mm gips er mer følsom for ujevnheter...
ja, det er jo det jeg er litt redd for.. men veggene i dag er jo helt flate, og det er regulert, og plywooden vi setter i bunnen er jo glatt...

må 6mm gips limes? eller holder det med skruer?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.