Hei,
jeg lurer på om noen av dere som leser i dette forumet har brukt byggplywood (BP) innenfor gipsplater på innervegger? Hadde egentlig tenkt å bruke OSB plater, men kommer til å få løs en god del 10mm BP når jeg etter hvert legger ordentlig gulv på bjelkelaget der de ligger nå. Det jeg mest er bekymret for er bevegelser i BP avhengig av fukt og temperatur. Men de forårsaker kanskje ikke større problemer enn hva OSB gjør? Jeg kan tenke meg at man bør ha en spalte på et par tre millimeter ved oppsetting. Kanskje til og med en skvett trelim mot lektene? Er det noen som har gjort lignende?????

Takknemlig for raskt svar

plyfa blir bra.

Plyfan beveger seg dessuten mindre enn OSB, så vidt jeg vet.

Har for meg at det der med 3mm glippe mellom platene skal man bare ha med OSB (de tilvirkes 3mm under standardmålet av den årsaken), med plyfa bør du nok ikke ha det, risikoen er at du etter 6-7 plater ellers "glir" av fra regelen du skal feste i.

hempularen skrev:
Har for meg at det der med 3mm glipe mellom platene skal man bare ha med OSB (de produseres 3mm under standardmålet av den grunnen), med plyfa bør du nok ikke ha det, risikoen er at du etter 6-7 plater ellers "halkar" av fra bjelken du skal feste i.
Det visste jeg ikke at OSB er 3 mm under standard.... Takk for opplysningen :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.