Johan Gunverth
21 356
Poäng
11 335
Medlem i
377
Startade trådar
16 feb 2005
Senast aktiv
Självbyggare med intresse för byggnadsvårdsdetaljer
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Johan Gunverth gillade Addevass inlägg i tråden Projekt: Byggde budgettoalett på övervåningen av ett förråd.Byggde en budget toalett på övervåningen av ett förråd i mitt hus från 1905, golvspån, tätskikt på golv med överlapp, med uppvik på... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hur återanvänder man ett skrotat reningsverk..Bygg ihop en pumpautomat för bevattning med regnvatten. -
Johan Gunverth svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.Jag testade samma sak med FreeCAD (plugin + mcp server) för lösa en grej jag inte förstod. Motverkar ju dock egna intentionen att lära... -
Johan Gunverth svarade i tråden Gängtejp eller lin och Locher?.Det stämmer som @Björkskär skriver om risken med lin. Det är en jäkla expansionskraft när lin blir fuktigt och gör sitt jobb. Det finns... -
Johan Gunverth svarade i tråden Fönsterkitt eller fogmassa.Erfarenheten av linoljekitt är att det kräver ständigt underhåll med övermålning mot glaset. Precis som nämndes. Med ytspänningens hjälp... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hur byta spot.Den översta har troligtvis en fast ljuskälla som inte är utbytbar. Låsringen du saknar brukar vara ett tecken på att det gpr att byta... -
Johan Gunverth svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Fluortanten i småskolan var min faster. Säkert därför jag fortfarande är kariesfri som 60-åring. 😎 -
Johan Gunverth svarade i tråden Vad gör den oisolerade tråden i en kabel?.Eller att man som datanätinstallatör missar förutsättningarna och låter två avsiktligt potentialskiljda byggnader ha ett skärmat nätverk... -
Johan Gunverth svarade i tråden Färgval fog 2 olika plattor.Jag skulle tro att fiskbenet framhävs rätt tydligt ändå även med en fog som är så lik plattan som möjligt. Det är ju den ursprungliga... -
Johan Gunverth svarade i tråden Olika klinkergolv i hall o kök.Ta bort alla plattor i öppningen och lägg in nya plattor i ett tredje avvikande utförande. Linjera med väggarna. Gärna samma design... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hitta släpkärrans jämviktsläge..Stämmer, men ibland behöver ju förstängningen surras. T.ex. pallen som läggs ovanpå godset. Men jag köper din invändning. 😊 -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.GAAAH! Hisingen har vackert väder i alla lägen, men sådär kl. 18 idag skulle väl en molnbank hälsa på. 😩 -
Johan Gunverth svarade i tråden Hitta släpkärrans jämviktsläge..Det är jag med på. Kan ju i och för sig ta med verktyg och bygga om jiggen efter ev. flytt. Enbart spännband som förstängning framåt... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hitta släpkärrans jämviktsläge..Jo, det blir som när jag lastar fullt med jord. En jämnt fördelad last. Med kullersten runt 15 cm blir det för mycket framåt om man...
Bilder
Visa mer
Johan Gunverth har laddat upp 574 bilder.
Filmer
Visa merJohan Gunverth har laddat upp 9 filmer.
Allmän info
- Från
- Göteborg
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Teknikkonsult, utbildare och analog kreatör