Johan Gunverth
14 958
Poäng
9 157
Medlem i
314
Startade trådar
16 feb 2005
Senast aktiv
Självbyggare med intresse för byggnadsvårdsdetaljer
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Johan Gunverth svarade i tråden Lim för att laga fönmunstycke?.”Plastsvets” svetsar/vulkar/smälter nog inte, utan är ett vanligt epoxylim. Det innebär att de delarna som limmas inte förenas i...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Lim för att laga fönmunstycke?.Här har du en direktlänk: https://www.biltema.se/bygg/lim/plastlim/plastlim-25-ml-2000048495
-
Johan Gunverth gillade FredrikRs inlägg i tråden Hej ! Vad heter den ”grejen” som man använder för att lossa borren i en borrmaskin ?.Chucknyckel. Finns säkert på Jula också.
-
Johan Gunverth svarade i tråden Bygga egen grill | Gasolgrill.
-
Johan Gunverth svarade i tråden Bygga egen grill | Gasolgrill.Sällan problem om man förstår hur förbränningen av gasol fungerar, bl.a. att man har öppen förbränning. Däremot kan det vara bökigt att...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Lim för att laga fönmunstycke?.Biltemas ”Plastlim”. Det smälter plasten lite så att det svetsar kemiskt. Mycket likt gammaldags modellbyggarlim. Grabbarnas moppar har...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Vad händer om man inte limmar linoleummatta?.Mellangolvet kan liggande flytande på lumppapp. Behöver inte spikas.
-
Johan Gunverth svarade i tråden Vad händer om man inte limmar linoleummatta?.Ditt mål är att använda den linoleummatta du har skaffat, samtidigt som du vill bevara det underliggande trägolvet. Gör då som man har...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Frågor om att slipa om gammalt trägolv.Både furu- och grangolv är mjuka, men kärnveden i ett furugolv är lite hårdare. Gran har mindre och svartare grenar än furu och är...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Frågor om att slipa om gammalt trägolv.En bandslip för de större ytorna och trekantslip för hörnen och innersta kanterna, så det går det bra. Har själv gjort det en gång...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Bosch RA1811…och andra NAFTA-prylar.Låter som en rimlig förklaring. Även att tillgången till ”maskin-el” är begränsad. Omvänt har ju då dessa produkter tagits fram för att...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Hur bygger jag ett stort skrivbord med Elfa och Bänkskiva? Ca 2700 x 650..Propert! 👌
-
Johan Gunverth gillade Banansvennes inlägg i tråden Hur bygger jag ett stort skrivbord med Elfa och Bänkskiva? Ca 2700 x 650..Nu är jag i stort sett i hamn med projektet! Det blev fyra elfaskenor och en 27mm bänkskiva i furu på ca 2700x620, där jag fräste...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Home Assistant.Man kan få inbrott utan larm och utan lås vid ev. felkonfigurering.😉
-
Johan Gunverth svarade i tråden Vad göra.När du skriver ”skrapa”; vilket modell menar du då? Det är stor skillnad på en Sandvikskrapa och annat krafs. Vad jag vill säga är att...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Oljeavskiljare till villagarage - kommunen säger minst klass 1.Fast det rinner vidare till två helt skilda flöden. Det första till kommunens spillvattenintag för vidare behandling, det andra som...
-
Johan Gunverth skapade tråden Bosch RA1811…och andra NAFTA-prylar i forumet Verktyg, Maskiner & Fordon.Finns det en enkel förklaring till varför vissa uppenbarligen användbara produkter inte existerar på EU-marknaden, men väl på NAFTA? Det...
-
Johan Gunverth svarade i tråden Hur får jag bort lim från kalkstensgolv?.Visst har du en risk att kalkstenen repas av skrapan. Om du använder skarpa blad är risken mindre. Om det är kontaktlim är det oftast...
Bilder
Visa mer

Johan Gunverth har laddat upp 312 bilder.
Filmer
Johan Gunverth har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Från
- Göteborg
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Teknikkonsult och utbildare