Johan Gunverth
19 507
Poäng
10 706
Medlem i
361
Startade trådar
16 feb 2005
Senast aktiv
Självbyggare med intresse för byggnadsvårdsdetaljer
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Johan Gunverth svarade i tråden Dagens verktygsinköp!.Var glad du att det ändå är en 12 GDL. Hade det varit gamla modellen 12 SD så är den en halvmeter djupare också. 😄 -
Johan Gunverth svarade i tråden Skarva klinker 3cm remsor?.Det beror ju på hur stora plattor du kapar ifrån. Ett tips är att kapa en halv klingbredd för stort och sedan göra ett springpass till... -
Johan Gunverth svarade i tråden Grannen vill ta bort gemensamt träd. Hjälp.Typ, så ja. En idė att lösa det långsiktigt och behålla en god stämning bland grannar. ”Vill ha kvar trädet” är alltid en positiv... -
Johan Gunverth svarade i tråden Golvläggare rekommenderar flytande rotgolv?.Linoleummattor (våder) limmas alltid. Även mot masonitundergolv. -
Johan Gunverth svarade i tråden Grannen vill ta bort gemensamt träd. Hjälp.Under förutsättning att det ev. blir ett gemensamt projekt (plantera nya träd i gränsen) borde man väl dela på det. Varför underblåsa en... -
Johan Gunverth svarade i tråden Grannen vill ta bort gemensamt träd. Hjälp.Håller med. TS skriver att granarna ”Planterades antagligen för väldigt längesedan”. Då låter det som att det är dags att avverka och... -
Johan Gunverth svarade i tråden Vilken modell av lampknapp är det här?.Den vänstra är Eljo Trend/Schneider Trend. Lösa knappar blir nog svårt att hitta annat än på second hand-butiker. Kompletta tryckknappar... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hur får jag bort fläckar från metallmöbel?.Det stämmer. Om det då är pulverlackad aluminium är nästan uteslutande polyester som är okänsligt för aceton. Det är bara att besöka en... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hur får jag bort fläckar från metallmöbel?.Du måste ta reda på vad det är för ytmaterial på bordet och sedan testa med lösningsmedel på ett dolt ställe, typ undersidan. Det ser... -
Johan Gunverth svarade i tråden Home Assistant.Japp. Jag såg att det fanns produkter som Ontechs fjärrströmbrytare med den funktionen. Det kändes som en enkel och smart lösning. Man... -
Johan Gunverth svarade i tråden Home Assistant.Är det någon här med HA som har skapat en lösning att lyssna på larmsignalen från rökdetektorn/brandvarnaren och trigga en händelse? -
Johan Gunverth svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.Det skall nog vara ”danskband”. 😉 -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jo, det där känner jag igen. Tydliga instruktioner ”gör så här, annars dör någon” i skriflig form ignoreras. Kan vara analfabetism, vad... -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Påminner om den livsfarliga tokmanövern man gjorde hos extraknäcket second hand-butiken. Lokalen saknar central jordfelsbrytare men är...
Bilder
Visa mer
Johan Gunverth har laddat upp 487 bilder.
Filmer
Johan Gunverth har laddat upp 8 filmer.
Allmän info
- Från
- Göteborg
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Teknikkonsult och utbildare