5 667 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Köksfläkt i hörn med högt till tak.
Ska bygga hus nu i höst och i hörnet där hällen hamnar är det nästan fyra meter högt till tak. Dom flesta fläktar är gjorda för 2.40 till 2.60´s takhöjd. Ska jag ta kontakt med en plåtslagare för att förlänga den kosmetiska plåten upp mot taket? Några förslag....
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ska du ha fritt hängande fläkt? Om inte så kan du väl låta röret gå in bakom plattan (om du nu ska bygga en platta mot hörnet?) när plåten tar slut?andre8538 skrev:
Jag skulle nog tagit kontakt med en plåtslagare
. Det är för att jag tycker det är jätte snyggt när man låter den fortsätta upp mot taket och dessutom har sådan tur att ha dessa höjder. Nu kanske ditt tak är väldigt högt,men annars är det snyggt att mura upp brun-rött tegel bakom spisen o sen går fläkt röret framför detta 8)
Lustigt - jag håller på med precis samma sak fast vi har bara 3 meters takhöjd med en stuckatur på 2.60.
Vi kommer köra vår kåpa (rör om man vill) upp till stuckaturen sedan tar det slut där (ventilationsslangen går in i väggen bakom "kåpann/röret".
Man kan dock (om man vill) beställa ett längre rör från Futurum men då vi har plockat ner stuckaturen jätteförsiktigt från gamla väggen och tänker "lappa ihop" den på den nya så vill vi inte kapa den på mitten för rörets skull. Nu blir den äntligen komplett (tidigare var den täckt av en gipsvägg på ena sidan men den är riven
)
Boogie
Kan man hitta 4 meters stålprofiler för snedveäggen egentligen eller man blir tvingad att anvädna trä? (jag hade problem att hitta 3.20 profiler - ingen ligger med det på lager).
Vi kommer köra vår kåpa (rör om man vill) upp till stuckaturen sedan tar det slut där (ventilationsslangen går in i väggen bakom "kåpann/röret".
Man kan dock (om man vill) beställa ett längre rör från Futurum men då vi har plockat ner stuckaturen jätteförsiktigt från gamla väggen och tänker "lappa ihop" den på den nya så vill vi inte kapa den på mitten för rörets skull. Nu blir den äntligen komplett (tidigare var den täckt av en gipsvägg på ena sidan men den är riven
Boogie
Kan man hitta 4 meters stålprofiler för snedveäggen egentligen eller man blir tvingad att anvädna trä? (jag hade problem att hitta 3.20 profiler - ingen ligger med det på lager).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden