Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Ikeas induktionshäll NUTID HB 4 IH, ugn NUTID OVN 900 (eller NUTID OVN 600) och fläkt LUFTIG HOO B00?
Vilka av Whirlpools vitvaror motsvarar dessa?

Mvh
/Ann-Christine

Ang. NUTID OVN 600 & 900 så har dom ett fel.
Lampan som ska släckas när ugnen är uppe i rätt temperatur, släcks inte.
Enligt IKEA (Whirlpool) kommer man inte att åtgärda detta felet inom åtminstånde första halvåret (då det verkar vara samma fel på alla NUTID OVN 600 & 900) ...utan dom kommer att skriva om produktbeskrivningen istället.

För egen del har jag fått erbjundat om återköp av båda ugn och mikro samt inbyggnadsskåpet (då detta passar ihop)...eller 30% prisavdrag på ugnen (här ska man se upp, accepterar man detta försvinner all garanti på ugnen)...eller att vänta tills problemet är fixat och då få en ny ugn (och om den inte passar till mikron och inbyggnadsskåpet då även få ny mikro och skåp som passar ihop med nya ugnen).

Jag valde det tredje alternativet och hoppas att dom tar god tid på sig att få fram en ny ugn som fungerar...då kanske jag får en sprillans ny ugn och mikro om några år:)

Reklamationen ligger nu som ett öppet ärende hos IKEA och stängs först när jag fått en ny ugn (och ev. mikro + skåp

Mikron är NUTID MVN 400 S och fungerar jättebra

FLKR

Tack så jättemycket för den informationen.
Ringde nyss till Whirlpool och fick då veta att Ikea endast lånar Whirlpools fabriker. Komponenterna till vitvarorna väljer Ikea själva.

/Ann-Christine

Hmmm... vi har just beställt Ikeas induktionshäll NUTID HB 4 IH och ugn NUTID OVN 900 till vårt nya kök.:(
Inte bra det där med lampan...
Vi har fått leveransbekräftelse till den 27/11.

Att lampan inte fungerar på OVN 600....VET jag...att det är samma sak på OVN 900 var beskedet jag fick från IKEA.

Ställ frågan till IKEA så fort som möjligt...då hinner du ju avbeställa ugnen om du vill...och om dom säger att den fungerar...men ändå inte gör det då kan du ju begära återköp (se bara till att ha svaret skriftligt).

Om du inte frågar och dom har hunnit ändra produktbladet då sitter du ju med en ickefungerande lampa och du kaninte göra en reklamation

FLKR

Det finns inga produktblad att ladda ner eller få på varuhuset. Bara en beskrivning på funktionerna.
Om inte lampan slocknar hur vet man då när ugnen är tillräckligt varm???
Om man inte får den informationen så är ju varan felaktig.
Skall ringa IKEA på måndag och kolla för säkerhets skull.

någon som vet om detta även gäller kombi ugnen och micron NUTID MWN 400 W oxå

Jag har även kombi ugnen NUTID MWN 400...den har vi inte hittat några konstigheter på.....har iofs. inte använt den som annat än mikro hittils och är jättenöjd såhär långt....jag ska testa lite under helgen...återkommer med rapport

FLKR

FLKR skrev:
Att lampan inte fungerar på OVN 600....VET jag...att det är samma sak på OVN 900 var beskedet jag fick från IKEA.

Ställ frågan till IKEA så fort som möjligt...då hinner du ju avbeställa ugnen om du vill...och om dom säger att den fungerar...men ändå inte gör det då kan du ju begära återköp (se bara till att ha svaret skriftligt).

Om du inte frågar och dom har hunnit ändra produktbladet då sitter du ju med en ickefungerande lampa och du kaninte göra en reklamation

FLKR
Har sjalv kopt ovn 600 med tillhorande micro. Menar du att det ar ett fabrikationsfel pa alla OVN 600? Har inte hunnit testa min da monteringen av koket ar igang. Hur fick du ersattningsalternativet? Hota om att lamna tillbaks grejerna lr...

Då vi upptäckte felet ringde jag IKEA där kom en sevicetekniker ungefär 3 timmar efter jag ringde...veckan efter kom han igen med en ny ugn...det var samma fel på den....IKEA började då kolla med Whirlpool och dom kom fram till att det var samma fel på alla "modell 600" ugnar.

Ersättningsalternativen fick jag från IKEA utan att behöva "hota" eller ens fråga om alternativ....jag tycker jag har blivit jättebra bemött av IKEA...sen kan det förstås variera beroende på vilken person man pratar med-

FLKR

Hoj!
Är det någon som har nå mer info ang. lampan som släcks när ugnen är varm?

Pratade precis med IKEA Gävle.

Hon jag talade med hade vart i kontakt med Whirlpool som tyvärr meddelade att det inte är 'fel' på ugnen enligt tillverkaren i Italien.
Dock hade Whirlpool förklarat för tillverkaren att de lär åtgärda detta på kommande ugnar om samarbete ska fortsätta.

Så idagsläget verkar de som det får bli en annan ugn än Nutid900.. :(

Hej!

Jag har precis pratat med IKEA (kökshjälpen) och dom bekräftar problemet med lampan. Dom rekommenderar inte ens OVN 600 eller 900 pga detta fel. Trist :(

MVH

Jörgen

Jahapp... då har man efter mycket om och men kommit igenom ett virrigt telesystem och telefonkön till kökshjälpen.
Det stämmer det med lampan på NUTID OVN 900... frågade varför de inte upplyser om det i butikerna men de kunde inte svara.
Himla tråkigt att det inte fanns någon annan ugn med pyrolytisk rengöring att välja på. :(
Får bli en FRAMTID OV C00 S istället... sitter just nu i kö IGEN för att ändra på ordern.
Skall fråga om det finns några fel på även denna innan dock.
Alltid är det något som jävlas...:mad:

Nu får man bli ännu surare... två veckor innan leverans så ligger grejjorna på en lastbil på väg hit!
Vi måste ta emot den felaktiga ugnen och sätta den i bilen och köra 10 mil för att lämna in den på byten och återköp och SEN beställa en annan ugn. Morrr...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.