I söndags den 25/2 fick vi tillgång till vår nya lägenhet, där vi ska renovera lite innan vi flyttar in. Såhär såg köket ut på morgonen.
ehhh var inte det samma inlägg som igår?
måndagen var allt borta och dax för målning.
Tisdag och onsdag målade vi lite, och imorgon är det dax för levernas av nya köket.
Tisdag och onsdag målade vi lite, och imorgon är det dax för levernas av nya köket.
Kul!
Ska själv inom någon vecka ge mig på mitt kök så jag följer gärna din tråd.
Jag har dock lite mer att göra, typ dra om gasledning, lägga golv med värmeslingor, komplettera med lite mer el osv.
Ska själv inom någon vecka ge mig på mitt kök så jag följer gärna din tråd.
Jag har dock lite mer att göra, typ dra om gasledning, lägga golv med värmeslingor, komplettera med lite mer el osv.
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Det blir helt nytt kök från Swenovakök, en vit slät målad lucka som heter Nova och laminatskivor. Har inte riktigt bestämt kakel ännu. Sen ska alla väggar målas.
Hur fick ni ner kaklet så snabbt? Ska själv dra ner köket snart och har provat ta bort lite kakel, vilket var ganska lätt men det sitter masser med fog kvar på väggen.
Bilhammare? Vad är det? Ser den ut på ett speciellet sätt?
Fru_Skogsberg skrev:
Äsch, bara att köra med huggmejsel eller kofot, gjorde jag i alla fall, hur lätt som helst. Sedan får man antingen spackla eller sätta upp renoveringsgips beroende på skadad den ursprungliga gipsskivan har blivit.
Om det är betongvägg så lagar man givetvis med lagningscement eller dyligt.
Ok tack för svaren!
Fru_Skogsberg skrev:
Använda en vanlig kofot, tog ca 5-10 minuter sen var allt nere, satt inte så hårt, alla fogar föjde snällt med, så det är bara att putsa lättbetongen lite nu innan vi sätter upp nytt kakel.
Då har man börjat sätta upp bänkskåpen idag, var mycket mätande innan det satt som det skulle. Sen fick vi såga upp nästan hela bakstycket i vask/hörnskåpet pga va massa gamla rör och dyligt som kom ut ur väggen.
På sista bilden ser ni hur det färdiga resultatet blir, satt några timmar vid ritprogrammet i datorn och ritade innan man blev nöjd.
På sista bilden ser ni hur det färdiga resultatet blir, satt några timmar vid ritprogrammet i datorn och ritade innan man blev nöjd.
Köket börjar ta form. Fått upp lite överskåp och lagt på en bänkskiva.












