1 867 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Krypgrund: ångspärr?
Vi har brutit upp golvet i vårt hus från 1921 och ska ersätta sågspån med glasfiber. Behövs någon ångspärr?
Det verkar vara delade åsikter, Paroc säger att man inte ska ha ångspärr:
http://www.paroc.com/SPPS/Sweden/BI_attachments/konsument/golvbjalklag/ovanfran/ovanfran_bild.html
Roxull säger att man ska ha det:
http://www.roxull.se/sw70760.asp
http://www.paroc.com/SPPS/Sweden/BI_attachments/konsument/golvbjalklag/ovanfran/ovanfran_bild.html
Roxull säger att man ska ha det:
http://www.roxull.se/sw70760.asp
Jag tycker det vore bättre om den fick ånga igenom golvet än att det "fastnar" nere grunden?
Klicka här för att svara