Vi har brutit upp golvet i vårt hus från 1921 och ska ersätta sågspån med glasfiber. Behövs någon ångspärr?
 
ånga går ju uppåt så har man ångspärr under spångolvet så kommer bara ångan dit och kan inte passera e de bra?
 
Jag tycker det vore bättre om den fick ånga igenom golvet än att det "fastnar" nere grunden?
 
Nä det är ju inge bra st'ällde det som en fråga så du får använda ditt sunda förnuft.
Idag så brukar man inte använda ångspärr i golvet men det förkomer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.