Byggahus.se
Jag kan inte låta de göra det!
Men vill inte att företaget sks bli friskrivet från ansvar om det blir en vattenskada.
Vad gäller?
 
E Ett_unikt_namn skrev:
Snabb fråga!!
Om jag sättet upp den inkaklade spegrln själv, gäller företagets garanti som vanligt???
Det är ju omöjligt för någon annan än företaget att svara på, fråga dom.
 
Fasting65 Fasting65 skrev:
-Jag ser att kromade rör är dragna i duschen. Med fästen på väggen. Det är väl inte längre helt smart/Okej att dra rör med utmed golvet i duschen om det är skruvade fästen?! Iallafall en riskkonstruktion.

-Är rörklämmorna borrade och skruvade eller bara limmade?
De är borrade. Ändrar det något?
 
A
E Ett_unikt_namn skrev:
De är borrade. Ändrar det något?
Det är en onödig risk att göra hål i tätskiktet.
 
E Ett_unikt_namn skrev:
Risk för företaget, för det mesta.
Nja, för fastighetsägaren i längden.
Ett klåparföretag är ju sällan kvar mer än något år eller 2.
 
E Ett_unikt_namn skrev:
Precis. Om du släpper en kula och låter den rulla över klinkern så kommer du höra en dunst när kulan rullar över klinkerkanten och landar på ramen/gallret ca 5 mm lägre ned.
-Då är det ju åt "rätt" håll ändå, ramen ligger under klinkern, hade det varit tvärt om så hade 5mm vatten blivit stående i duschen. Ser det inte för jävligt ut så är det inget problem.
 
T tanker skrev:
-Då är det ju åt "rätt" håll ändå, ramen ligger under klinkern, hade det varit tvärt om så hade 5mm vatten blivit stående i duschen. Ser det inte för jävligt ut så är det inget problem.
Ja, fast det skall ligga på samma nivå helst.
Troligen en miss från deras sida. Hade troligen sett bättre ut. Vad jag numera förstått är att denna bransch kan vara sådan.
 
Visst men med tanke på alla andra fel så är det en mindre grej...
 
H Heest skrev:
Man börjar väl uppifrån och går nedåt!
nej.
 
E Ett_unikt_namn skrev:
Min resa fortsätter. Vad tycker ni om detta, skulle ha en 90cm x 80cm duschhörna men fick en 76cm x 80 cm.
Vikdörren är 90 cm. Den har en springa och bakom står en tvättmaskin.
[bild]
Så här ligger det även till. Vi vet inget om vad du som kund sagt till dem etc. Vi ser tydligt att du har ett handfat till höger. De kan inte sätta duschväggen i det. Vi vet inte heller om det är du som kund som har sagt, jag köper väggen, ni monterar. Jag jobbar själv med kunder varje dag och ibland vill man bara skylla på andra, fast det är en själv som kund som skapar ett problem. Fick man flytta handfatet tex, om handfatet flyttas, finns det i sin tur annat som är ivägen. Bara för att du säger att du köpt en 80-90 hörna, så betyder det inte att den passar. Och har man som hantverkare fått order om att den ska sättas hur fel det än kan tyckas så sätter man den. Självklart har man den dialog om det. Det viktigaste är dialog mellan kund och hantverkare. Men många sånna här trådar handlar till slut om att man bara vill gnälla på precis allt.
Ibland med rätta ska det tilläggas. Men all info måste såklart belysas.
 
  • Gilla
  • Arg
Saipala och 1 till
  • Laddar…
I ItWasntMe skrev:
Så här ligger det även till. Vi vet inget om vad du som kund sagt till dem etc. Vi ser tydligt att du har ett handfat till höger. De kan inte sätta duschväggen i det. Vi vet inte heller om det är du som kund som har sagt, jag köper väggen, ni monterar. Jag jobbar själv med kunder varje dag och ibland vill man bara skylla på andra, fast det är en själv som kund som skapar ett problem. Fick man flytta handfatet tex, om handfatet flyttas, finns det i sin tur annat som är ivägen. Bara för att du säger att du köpt en 80-90 hörna, så betyder det inte att den passar. Och har man som hantverkare fått order om att den ska sättas hur fel det än kan tyckas så sätter man den. Självklart har man den dialog om det. Det viktigaste är dialog mellan kund och hantverkare. Men många sånna här trådar handlar till slut om att man bara vill gnälla på precis allt.
Ibland med rätta ska det tilläggas. Men all info måste såklart belysas.
Just dialogen var ju problematiskt. De kunde ingen svenska och engelskan funkade väldigt begränsat. Man förstår inte hur pass viktig kommunikationen är förrän den inte funkar. Jag tejpade därför upp exakt var allt skulle sitta, allt förutom den andra duschdörren som blev fel...Att lova svensktalande hantverkare skulle kunna vara något som byggfirmor lyfter fram i sin marknadsföring i de fall som det stämmer.
Jag tycker synd om hantverkare som får slita i dåliga arbetsmiljöer, ville bara få det sagt.
 
I ItWasntMe skrev:
Så här ligger det även till. Vi vet inget om vad du som kund sagt till dem etc. Vi ser tydligt att du har ett handfat till höger. De kan inte sätta duschväggen i det. Vi vet inte heller om det är du som kund som har sagt, jag köper väggen, ni monterar. Jag jobbar själv med kunder varje dag och ibland vill man bara skylla på andra, fast det är en själv som kund som skapar ett problem. Fick man flytta handfatet tex, om handfatet flyttas, finns det i sin tur annat som är ivägen. Bara för att du säger att du köpt en 80-90 hörna, så betyder det inte att den passar. Och har man som hantverkare fått order om att den ska sättas hur fel det än kan tyckas så sätter man den. Självklart har man den dialog om det. Det viktigaste är dialog mellan kund och hantverkare. Men många sånna här trådar handlar till slut om att man bara vill gnälla på precis allt.
Ibland med rätta ska det tilläggas. Men all info måste såklart belysas.
Ja visst kan man flytta på handfatet, eller så monterar man duschväggarna på den ledd där de faktiskt passar in! Om man som hantverkare tycker att grejerna inte passar kanske man ska tänka ett varv till. Det där är ju inte en acceptabel lösning.
 
Anonymiserad 173289 skrev:
Det är en onödig risk att göra hål i tätskiktet.
Är det väl ändå inte om man silikonar?
Tror du duschset, blandarskena, duschväggar är limmade också?
Jag känner inte till en enda röris som använder limklammer, för de släpper med tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.