Köpes, Hyres & Bytes
Edvin Andersson1: Hej letar efter sådant här tegel! We-be1,8, tror att teglet är ifrån 40-talet
A Gervind: Hej, söker efter ca 30 st reservpannor av modellen Takpanna betong Bender Exklusiv 1-kupig Benderit Svart https://www.benders.se/sortiment/tak/betongtakpannor/exklusiv/benderit/
Katrin_A: Hej Vi ska renovera vårt kök på en gammal torp som är rätt ofräsch och luktar muskiss. Köket i sig är väldigt liten. Har någon ett gammalt men helt bänkskåp/stomme och eventuellt en bänkskiva 120 cm. Stommen kan vara självklart uppdelad. tex 80 + 40 cm tex. Tack på förhand!! /Katrin
pjgb: Söker ett billigare alternativ till helt nya handtag från Bauhaus. Skick i princip oväsentligt så länge det är samma stil. Kan ta hela dörrar också om det gör det hela enklare. Se bild. Helst i i östra/södra delarna av Stockholm (Solna/Bromma/Botkyrka/Södertälje och sllt vad det nu heter) Helst 3-4 par av samma modell. Vårt hus är från 40-talet så de gjordes väl då någongång.
Sirelak: [citat] Är det fortfarande av intresse att köpa äldre teakdörr?
Herkat: [citat] Hej! Har en stomme till en stuga på ca 25 kvadrat där det mesta finns med och är intakt. Nedmonterad men orken att sätta upp den försvann tyvärr. Finns i södra Dalarna. Mvh Katarina
Thomas_Blekinge: Hittade två sådana muttrar i samlingen. Kan skicka dom för porto plus en slant för barncancerfonden som du bestämmer.
kniv: Har i södra Stockholm… Är nog samma peng att åka hit och hämta som att köpa ny
Leomessi: Hej! Har ett par kartonger med Tundra laminatgolv från Ikea men saknar ett paket. Vet inte exakt vad färgen heter men den är lite beige i färgen. Artikelnummer är 004.247.73 Finns det någon som möjligtvis har ett sådant paket liggandes? Finns i Skåne:) Mvh Fredrik
Butani: Vad bra! Jag och frugan var övertygade att de va slut och att produkten ersätts 😅😅😅 tack för din hjälp!!
Butani: Någon som råkar ha över några paket av detta golv i Västra Götalands Regionen, omnejd 100 km? Köpes Bjelin Kvidinge 2.0 Tacksam!
Phoebe Hu: Ja... Det är ett väldigt knepigt senario med mur, plattor och mycket träd omkring.... Tack för vägledningen!
badtastex: Behöver byta ut takskjutporten mot dörrar för att kunna fixa innertak i garaget så jag letar efter en komplett slagport i storlek 25x20. Gärna med fönster men inget krav.
Arnodt: 1 st begagnad radiator eller som de kallas element för vattenburen värme köpes. För landställe i Blekinge(Ronneby). Bara intressant med radiator som finns i radie max 10 mil från Ronneby. Alltså vattenburet, ej elradiator. Fullt funktionsduglig och ej läckande.Ej alltför gammal, säg 10 år. Ej sektionsradiator. Mått: höjd: 60 till 70 cm längd: 160 till 170 cm. Högre eller längre
nino: Har bekanta som ska bo i Sälen över påsk så jag kollar läget om någon har nåt att hyra ut. Öppen för förslag men det är 28-31, en eller flera nätter. En 120säng räcker, gärna tillgång till en toa, duscha kan vi hos kompisarna lika med matlagning. Jag och frun Edit, är det nära caravan club Tandådalen så är det toppen men det finns ju buss och taxi 🙂
Skogspromenix: Inför den annalkande våren söker vi efter; * 2-skärig plog * Harv * Betesputs/slaghack Söker främst sådant som står bortglömt och halvdefekt men inte helt hopplöst.. Dvs så billigt som möjligt. Kanske fel forum men värt en chansning Uppland/Västmanland
JonasFryk: Tack för svar! Nu har jag redan hunnit kapa fixturerna. Löste det till slut med en 14mm-planka med hål i, ett ca 20 mm stålrör och multisåg.
Tornhuset: Hej! Skall genom yttertaket med imkanalen, och behöver därför en liten bit brandmatta, 30mm armerad stenull, som räcker till ca 40cm 125mm spirorör. (Känns onödigt att köpa en hel rulle.)
Ulltand: Kan du möta upp på tradarparkeringen utanför Nyköping om en timme?
jonaserik: [citat] Synd på så rart föremål, vet du var det läcker. Gjutjärn, kan ha fått en spricka i någon sektion eller att mellan några sektioner är det läck. Flera sektioner ihopdragna med 4 bultar. Gjutjärnsspisar/pannor ska eldas med en försiktighet. Brassas det på för mycket blir det stora spänningar i godset och mellan sektionerna, allt vill vrida sig Är det läck mellan sektioner
Stone city: Hej! Någon som har en vit rumstermostat XCR A över? /David
Forestteam: [citat] Hej! Jag har många att sälja. Nyhuggna i Nässjö trakten.
Jakopp: Kanske din lokala elfirma har liggandes i deras skrot? Rätt vanligt att byta ut mot LED. Betalning lämpligen mot en liten bakelse